Mai sunt câteva ore până la începerea anului școlar 2020-2021. Catalogul se va deschide pentru a întâmpina poate cel mai ciudat an școlar din ultimii 100 de ani.
A fost o perioadă în care am redescoperit natura, ne-am bucurat de drumeții pe dealuri și munți. Am redescoperit peisajele frumoase ale țării noastre și ne-am petrecut timp de calitate în familie.
Cei mai optimiști și curajoși au văzut și marea, s-au bucurat de apă, de valuri, au înotat și s-au bronzat.
A fost o vacanță lungă, o perioadă de redescoperire, dar și cu necunoscute multe, cu copii care au înțeles și acceptat situația, cu distanțare fizică și socială. Dar, copiii își doresc să se revadă cu colegii și profesorii, să schimbe mediul.
Copiii abia așteaptă să alerge(aici găsești încălțăminte alergare copii), să se bucure de reîntâlnirea cu profesorii și colegii lor. Este primul an, în care aud copii care își doresc să meargă la școală, copii cărora le e dor de școală. Și, acesta e un lucru bun. Ție ți-a fost vreodată dor de școală?
Back to school te ajută să te echipezi de școală!
Vom începe anul școlar pe trei scenarii – roșu, galben și verde – în funcție de situația epidemiologică a localității unde este școala.
Scenariul verde
Scenariul verde este cel mai optimism scenariu de începere a anului școlar. Este acel scenariu în care copiii se reîntorc la școală, își reîntâlnesc profesorii și colegii.
Scenariul galben
Scenariul galben de începere a anului școlar înseamnă ”participarea zilnică, faţă în faţă, a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, respectiv revenirea parţială (prin rotaţie de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie”, conform Ministerului Educaţiei.
Scenariul roșu
Este scenariul pe care nu ni-l dorim din mai multe motive. Este acel scenariu în care, copiii vor face școala exclusiv online și școala se închide.
În acest scenariu vom reîncepe să consolidăm cunoștințele copiilor în familie, cu ajutorul profesorilor din online, să ne reluăm orele de pian sau balet online, să jucăm fotbal pe computer, nu în curtea școlii.
Copiii trebuie să iubească învățarea
Copiii își doresc să se reîntoarcă la școală. Și, școala, indiferent de scenariul sub care va funcționa, trebuie să îi învețe pe copii să iubească învățarea, să iubească cunoașterea și să fie însetați după informații.
Școala modernă, ar trebui să îi învețe pe copii unde găsesc informația de care au nevoie, cum o caută, cum filtrează informația găsită online, și ce fac cu acea informație primită.
Ne-am digitalizat forțat și în timp foarte scurt. Ne-am digitalizat în mod greșit și poate ne-am uitat copiii în fața tabletei, calculatorului sau a telefonului mobil. Dar, am descoperit puterea online-ului și am redescoperit puterea naturii.
Cred că a venit momentul, și nu e prea târziu, să ne folosim corect de puterea online-ului. E momentul să găsim un echilibru între online și offline. Să ne bucurăm de tehnologie și să nu uităm să avem grijă de natură, să ne bucurăm de ea, să ne educăm copiii să iubească joaca în natură.
Școala online ar trebui să fie accesibilă tuturor, iar cei care nu pot ajunge la școală din diverse motive, să poată beneficia de educație.
Școala în natură e un concept neînțeles încă pe deplin și ar putea fi o variantă pentru cei care nu își doresc tehnologie exclusiv în educația copilului.
Ce pot face antreprenoarele pentru educație
Suntem o comunitate de femei antreprenor care iubește educația și o promovează.
Luna septembrie este denumită #LunaPamantului în comunitatea Antreprenoare, pentru că este luna în care semănăm semințele și culegem roadele muncii noastre, promovăm educarea continuă, promovăm afacerile legate de pământ, natură, sănătate, drumeții, excursii, ecologizare, reciclare, schimbarea modului de viață consumerist și minimalism.
Proiectele legate de educare și alternative la educația clasică sunt multe. Vă invităm să le descoperiți în secțiunile special dedicate.