#LunaVirtuala este luna în care, în comunitatea Antreprenoare am învățat de la specialiști în domeniul lor de activitate, despre mediul online.
Luni a fost dedicată domeniului SEO și Andreea Faur de la Seoholic ne-a introdus în acest domeniu.
Marți am povestit despre content writing și storytelling cu Corina Ștefan.
Miercuri a fost ziua în care Carmen Mihalca ne-a dezvăluit ce trebuie să știe un antreprenor despre website-ul său.
Joi, Ioana Man ne-a introdus în lumea Google Ads și a reclamelor plătite.
Vineri am discutat despre marketingul online cu Adriana Handaric.
În zilele de weekend s-au alăturat provocării încă 2 antreprenoare, care ne-au educat astfel:
Sâmbătă ne-a introdus în lumea succesului vânzărilor online Marina Ionescu.
Duminică am discutat despre conținutul audio cu Nina Macarie.
Informațiile oferite au fost valoroase și merită urmărite, așa că vă învit mai jos să le urmăriți.
Le-am grupat pe subiectele de interes astfel:
Content writing și storytelling cu Corina Ștefan
- Cine e Corina Ștefan și ce face
- Ce înseamnă pentru mine un ✍️ text online bun?
- Suntem diferiți într-un OCEAN de oameni
- 10 idei cum sa scrii o poveste de brand sau de produs care influențează
- 5 idei cum să alegi canalele sociale pe care comunici cu și pentru publicul tău
- Cum se reflectă călătoria cumpărătorului în căutări?
Ce trebuie să știi despre website-ul tău cu Carmen Mihalca
- Cine e Carmen Mihalca
- 10 motive pentru care ai nevoie de un website
- Ce trebuie să știi ca antreprenoare despre website-ul tău
- Învață să scrii cerințele pentru website-ul tău
- Ai deja un website? Ce trebuie să știi despre el?
- Ai aflat că ai nevoie de GDPR în site și nu știi de unde să începi?
Despre SEO și cum te ajută în afacere cu Andreea Faur
- Cine e Andreea Faur
- Despre ce este SEO?
- 4 lucruri la care să fii atentă din punct de vedere SEO atunci când…
- Știai că poți îmbunătății prin SEO campaniile Google Ads
- SEO: keyword research
Promovare plătită prin Google Ads cu Ioana Man
- Cine e Ioana Man
- Cum ne ajută prezența în mediul online și Promovarea pe Google?
- Cum te poți promova pe Google în mod gratuit?
- Bugetul unei Campanii pe Google Ads
- Ce întrebări să pui celor care se vor ocupa de Promovarea Firmei Tale?
Marketing digital și strategie de marketing online cu Adriana Handaric
- Cine e Adriana Handaric
- Marketing digital egal social media? Tu ce crezi?
- Tu știi care sunt canalele pe care le poți folosi în digital marketing?
- Cum te ajută o strategie de marketing digital
- De ce să mi mai bat capul cu crearea de conținut că oricum nu funcționează
Succesul în marketingul digital și vânzărilor online cu Marina Ionescu
- Cine e Marina Ionescu
- Cum să faci să maximizezi rezultatele din marketing
- Cum să te asiguri că vei avea o întâlnire virtuală de succes
- Ai făcut activități de marketing și promovare și acum aștepți să culegi roadele?
Conținutul audio și cum îl folosești în afacerea ta cu Nina Macarie
Content writing și storytelling cu Corina Ștefan
Cine e Corina Ștefan și ce face
Ce fac? Sunt creator de business din text, cuvinte și context și Întotdeauna lucrez pentru Oameni.
Concret: Înainte de toate sunt creator de business. Aceasta pentru că scopul e să creez oportunități din text și canale de comunicare, indiferent de natura lor: online și, mai nou, fizice.
În online, activitatea majoritară, analizez, planific, scriu, postez și implementez ce am planificat.
Ofer soluții din text pentru a răspunde la Sunt om de comunicare, sunt om de scris, om de acțiune.
Sunt om care planifica, scrie și publica texte pentru rezultate în bani. Sunt content strategist, copywriter, SEO content writer, administrator, online media buyer și fondatoarea iXpr, mai nou a Trans-Formare.ro.
Aceasta pentru ca nu îmi place sa spun owner, patron, șef, managing director sau alte expresii care mai apar în limbajul ”patronicesc”. Sunt om înainte de a fi specialist în orice.
Ce înseamnă pentru mine un text online bun?
Ce înseamnă pentru mine un ✍️ text online bun? Un text care să răspundă, ca într-o conversație, avatarului sau avatarurilor de client. Clienților noștri, partenerilor noștri.
Și acum, pe scurt, ce considerăm pentru a avea un text bun :
✍️ Oameni – avatarurile de client
✍️ Context – canal
✍️ Intenție – de ce caută ceea ce caută sau de ce ar citi un material
✍️ Text – ce scriem sau spunem, text care e adaptat întotdeauna pentru toate cele trei de mai sus.
Cum întotdeauna pornim de la oameni, pentru că ei sunt cei cu care ”vorbim” online, vă las aici câteva lucruri pe care să le considerație pentru avatar.
✍️ Demografice:
Sex, vârstă, statut, unde lucrează, unde locuiește, cine ia decizia de cumpărare etc.
✍️ Nevoi și frici: cărei nevoi îi răspunzi prin ce faci, prin ce comunici, care e cea mai mare frică pe care (1) o rezolvă produsul sau serviciul tău; (2) pentru care nu ar cumpăra produsul tău;
✍️ Psihografice – cele 5 trăsături de personalitate adunate sub acronimul OCEAN.
Suntem diferiți într-un OCEAN de oameni
𝑺𝒖𝒏𝒕𝒆𝒎 𝒅𝒊𝒇𝒆𝒓𝒊𝒕̦𝒊 𝒊̂𝒏𝒕𝒓-𝒖𝒏 𝑶𝑪𝑬𝑨𝑵 𝒅𝒆 𝒐𝒂𝒎𝒆𝒏𝒊. 🙃 sau 𝑪𝒖𝒎 𝒊𝒏𝒇𝒍𝒖𝒆𝒏𝒕̦𝒆𝒂𝒛𝒂̆ 𝒕𝒓𝒂̆𝒔𝒂̆𝒕𝒖𝒓𝒊𝒍𝒆 𝒅𝒆 𝒑𝒆𝒓𝒔𝒐𝒏𝒂𝒍𝒊𝒕𝒂𝒕𝒆 𝒎𝒆𝒔𝒂𝒋𝒖𝒍 𝒑𝒆 𝒄𝒂𝒓𝒆 𝒊̂𝒍 𝒄𝒐𝒎𝒖𝒏𝒊𝒄𝒊 𝒑𝒆𝒏𝒕𝒓𝒖 𝒑𝒓𝒐𝒅𝒖𝒔𝒖𝒍 𝒔𝒂𝒖 𝒔𝒆𝒓𝒗𝒊𝒄𝒊𝒖 𝒕𝒂̆𝒖?
Ce este OCEAN?
Este acronimul principalelor trăsături de personalitate, așa cunoscute de The Big 5 Factor Personality Traits, trăsături existente în noi toți, pe oscară mai mică sau mai mare, la un pol sau altul.
Apropos, Facebook ne livrează conținut personalizat inclusiv pornind de la acest criteriu, se arată în urma Cambridge Analytica.
De la ce vine #OCEAN?
O- openess to experience
C- consciousness
E – extraversion
A – agreeableness
N- neocriticism
Toate există în noi, la un pol sau altul, și în funcție de dominante răspundem la diferite tipuri de mesaje sau diferite tipuri de produs.
10 idei cum sa scrii o poveste de brand sau de produs care influențează
E ”gălăgie”mare în online, nu-i așa? 🤭
Vrei să te faci văzută, dar nu cuvintele tale nu au ecou… și vrei să scrii povestea.
Nasol.
Lipsa de ecou e pentru că ai pereții prea strâmți în jurul tău.
Și, poate, ți-ar plăcea să devii un comunicator hipnotic care își scrie povestea cu lejeritate, iar oamenii doar o urmează pentru că ea convinge.
Așa cum … fac alte doamne.
Cum să faci #copywriting de succes și cum să vitalizezi povestea personală sau de produs, mai ales când faci personal branding?
Îți dau 10 sugestii.
👍 Asumă-ți ce nu ai făcut bine. Analizează-te, vezi ce ai scris și nu da vina pe soare, pe lună, pe vecinul de la 7, pe apa caldă (care nu e). Îmbunătățește.
👍 Spune o poveste. A ta numai a ta. Povestea ta prin care ne faci lumea în care trăim mai bună. Tu și produsele sau serviciile tale. Ne plac eroii și îi urmăm cu drag. Și nu te teme, Fiecare dintre noi are o poveste de spus, fiecare dintre noi poate deveni erou.
👍 Fii reală, vie, autentică și să nu îți fie teamă să greșești sau să te arăți vulnerabilă. Nu irosi energia să fii perfectă. Nu ai cum să fii perfectă. În plus, nu ne plac oamenii perfecți, iar vulnerabilitatea e putere.
👍 Folosește simboluri în text sau imagini. Răspundem toți la ele. Pentru fiecare dintre noi soarele înseamnă speranță. Copacul trăinicie. Cerul libertate.
👍 Am scris ”alte doamne” mai sus. Uită de comparație. Concentrează-te pe unicitatea poveștii tale, a produsului tău. Găsește acea perspectivă unică, a ta și nu numai a ta. A produsului tău și numai a produsului tău. Nici nu contează că X firme vând același lucru, contează perspectiva din care tu prezinți acel lucru.
👍 Fii empatică. Te va ajuta să te conectezi cu oamenii din jur și vei înțelege adevărata lor nevoie. Mai târziu te vei conecta cu ei ”să te asculte”.
👍 Gândește în afara cutiei. Dacă nu o faci, vei vedea aceiași pereți din carton. Ce ziceam despre ecou? Ai grijă totuși să nu inventezi mașina cu roata pătrată. Nu va merge.
👍 Scrie despre drag, nu despre frică. Da, știm. Se practică mesajele în care oamenii grăbesc alți oameni să cumpere din frică. Poate merge prima oară. Dacă nu mă crezi, poate te crezi pe tine. Întreabă-te când a fost ultima dată când te-ai întors la un vânzător care te speria.
👍 Ai răbdare până termini procesul scrierii. Până și Creatorul a făcut lumea în 7 zile.
👍Taie. Revizuiește. Repetă. Data viitoare va fi mai bine. Succes și spor la scris!
5 idei cum să alegi canalele sociale pe care comunici cu și pentru publicul tău
5 𝒊𝒅𝒆𝒊 𝒄𝒖𝒎 𝒂𝒍𝒆𝒈𝒊 𝒄𝒂𝒏𝒂𝒍𝒆𝒍𝒆 𝒔𝒐𝒄𝒊𝒂𝒍𝒆 𝒑𝒆 𝒄𝒂𝒓𝒆 𝒄𝒐𝒎𝒖𝒏𝒊𝒄𝒊 𝒄𝒖 𝒔̦𝒊 𝒑𝒆𝒏𝒕𝒓𝒖 𝒑𝒖𝒃𝒍𝒊𝒄𝒖𝒍 𝒕𝒂̆𝒖
✍️ Să ai Site.
E de musai. Știu că poate spui că pentru afacerea ta mică pare inutil, dar nu e. Și un site nu e numai cartea de vizită, ci ”magazinul” tău, locul de vânare. Site-ul îți aparține (cu mici excepții când și acesta e închiriat – a vorbit Carmen mai multe despre aceasta). Oamenii caută în Google când au o nevoie. Nu pe Facebook, nu pe Insta, nici măcar pe LinkedIn.
Dacă nu îți permiți bani de un site decent, pe propriul domeniu și să aibă găzduire sigură, poți alege opțiunea Googlesites.com.
✍️ Ai un loc unde vinzi sau îți desfășori activitatea?
Ai un cabinet, un magazin? Fii prezentă pe Google My Business. Oamenii tind să cumpere de la afaceri de proximitate sau măcar să anticipeze cât de simplu sau, dimpotrivă – greu, ajung la locație.
✍️ Bazele de date sunt ale tale. Construiește o comunicare prin newsletter.
Procesul spre vânzare să fie ca o călătorie prin care creezi nevoie, informezi, dai instrumente. Și da, la final vinzi și ulterior, eventual, faci upsell (mărești valoarea coșului) sau cross sell (vânzări încrucișate).
✍️ Indiferent de natura afacerii tale ești înainte de orice un profesionist.
Fii prezentă și pe Linkedin. Dacă serviciile tale sunt Business2Business e bine să fii consistentă în comunicare pe acest canal (fără a deveni agasantă).
✍️ Produsele sau serviciile care se cumpără la impuls le poți vinde inclusiv pe Facebook sau Insta.
Vinzi produse de înfrumusețare, modă, cărți ieftine, servicii care fac apel la emoție? Fii prezentă și aici.
Nu trebuie să postezi pe toate odată și nu neapărat cu aceeași implicare sau consistență. Analizează efortul ( în bani sau timp) versus rezultat, tragi linie și investești mai multe resurse pe ce funcționează cel mai bine pentru tine.
Înainte de a vinde, alege să aduci valoare prin informație, prin emoție, prin produs. Vânzarea poate deveni o consecință.
PS: Nu am scris nimic despre TikTok pentru că sunt doar în faza de testare. Văd unele tipare, dar nu pot trage concluzii.
Cum se reflectă călătoria cumpărătorului în căutări?
Sunt 3 etape general acceptate:
✍️ 𝒄𝒐𝒏𝒔̦𝒕𝒊𝒆𝒏𝒕𝒊𝒛𝒂𝒓𝒆 – știi că ai o problemă, o nevoie – căutare nespecifică, de cele mai multe ori cuvânt cheie scurt;
✍️ 𝒄𝒐𝒏𝒔𝒊𝒅𝒆𝒓𝒂𝒓𝒆 / 𝒂𝒏𝒂𝒍𝒊𝒛𝒂̆ – aprofundare soluțiilor – variante de căutări specifice, cuvintele cheie sunt lungi, li se adaugă atribute suplimentare legate de specificații, localizare generală ( exemplu București) șa ;
✍️𝒅𝒆𝒄𝒊𝒛𝒊𝒆 – selectare de unde cumpără – căutări legate de păreri (produs sau brand), recenzii, preț, localizare specifică (sector 6) șa.
Personal văd util să includeți în 𝒑𝒍𝒂𝒏𝒊𝒇𝒊𝒄𝒂𝒓𝒆𝒂 𝒅𝒆 𝒄𝒐𝒏𝒕𝒆𝒏𝒕 și o etapă
✍️ 𝒑𝒐𝒔𝒕- 𝒗𝒂̂𝒏𝒛𝒂𝒓𝒆 – în care să descrieți cum se folosește, întreține șa.
Aceasta vă ajută să faceți trecerea spre următorul funnel de vânzare pentru alte produse sau pur și simplu să ajutați cumpărătorul, fie în decizie, fie în simpla folosire a produsului, loializându-l astfel.
Ce trebuie să știi despre website-ul tău cu Carmen Mihalca
Cine e Carmen Mihalca
Sunt Carmen Mihalca și de 19 ani ajut antreprenorii să își crească imaginea afacerii online prin servicii de web development (programare web) împreună cu soțul meu la Touch Tech .
De 15 ani sunt specialist SEO tehnic(in-site) și de 6 ani partener Google Ads
Din 2018 cresc comunitatea Antreprenoare, din dorința de a ajuta femeile antreprenor să-și facă auzită vocea, să se cunoască, să își recomande produsele și serviciile, să colaboreze și să se educe reciproc. În 8 martie 2020 am lansat antreprenoare.ro – platforma feminină de afaceri, deschisă pentru promovarea fiecărei femei antreprenor din România și din diaspora. Creștem împreună, ne educăm, ne cunoaștem și legăm relații de prietenie și colaborare în afaceri. Platforma antreprenoare înglobează o mulțime de facilități gratuite: de la catalog de afaceri, la povești de antreprenoare, comunități online, cursuri, evenimente la discuții live cu antreprenori.
Vă spun un secret despre mine: îmi plac cărțile pentru copii și scriu cu drag despre ele pe FiledeVis.ro
10 motive pentru care ai nevoie de un website
👉 Un website este cartea ta de vizită care îți poate aduce clienți și te ajută să faci mai mulți bani
👉 Adaugă credibilitate afacerii tale
👉 Te ajută să vinzi și să dezvolți afacerea 24/7
👉Te poziționezi în piață și îți crești brandul personal
👉Trebuie să fii găsită în motoarele de căutare
👉 SEO este o strategie de marketing rentabilă în timp
👉 Website-ul vine în ajutorul campaniilor de marketing online dar și offline
👉 Website-ul poate îndemna clienții să te contacteze
👉 Website-ul te ajută să păstrezi legătura cu clienții tăi
👉 Competitorii tăi au deja un website
Ce trebuie să știi ca antreprenoare despre website-ul tău
În video-ul de mai sus voi cuprinde câteva subiecte de interes legate de un website.
👉 Pentru cine este website-ul?
👉 Cui folosește?
👉 Pot să-mi fac site-ul singură?
👉Ce înseamnă platformă Open Source și care sunt avantajele și dezavantajele ei?
👉Ce înseamnă platformă SaaS și ce avantaje și dezavantaje are?
👉De ce ai nevoie de programator pentru implementarea site-ului tău?
👉Cât costă implementarea unui website?
Învață să scrii cerințele pentru website-ul tău
Aș vrea să începem cu începutul, și anume cu adevărul: Programatorii sunt persoane cu care e dificil să comunici.
Computerele sunt mașini inutile, atâta timp cât nu este cineva care să le spună exact ce trebuie să facă. Iar programatorii sunt oameni exacți, preciși și trebuie să îi respecți și să încerci să le înveți limba. Acesta este primul pas.🐾
Al doilea pas este și cel mai distractiv și anume chiar să vorbești cu ei.🐾✍️
Azi discutăm despre MoSCoW – o metodă care te va ajuta să scrii documentația pentru site-ul tău.
Termenul MoSCoW este un acronim derivat din prima literă a fiecărei din cele 4 metode de prioritizare(Must Have, Should Have, Could Have și Won’t Have).
👉 Must Have sunt cerințele prioritare, fără de care proiectul tău nu poate funcționa, nu se poate lansa.
👉 Should Have sunt cerințe secundare, sunt considerate importante, dar nu cruciale.
👉 Could Have sunt cerințele mai puțin importante decât celelalte 2, dar ar fi drăguț să le avem în proiect
.👉 Won’t Have sunt funcționalități pe care nu le implementam pentru că nu avem nevoie acum de ele
❗️Această tehnică te ajută și dacă ai deja un website și vrei să îi aduci modificări sau îmbunătățiri
.✍️ Construiește un MVP(minimum viable product)
✍️ Desenează structura website-ului, așa cum o vezi tu
✍️ Folosește idei deschise în discuția cu programatorulNotează ideile și după lansare discută noile funcționalități folosind aceeași tehnică prezentată mai sus (MOSCOW).
Dacă ai nelămuriri, întrebări sau vrei să te ajut să scrii documentația pentru site-ul tău, scrie-mi.
Ai deja un website? Ce trebuie să știi despre el?
Azi îți voi spune ce trebuie să știi tu, ca antreprenor despre site-ul pe care l-ai construit.
Primul meu gând atunci când privesc din perspectiva unui proprietar de site este că ar trebui să am buget și colaboratori sau persoane dedicate pentru următoarele: conținut, mentenanță și întreținere website, optimizare SEO, promovare în social media (organică și plătită) și marketing.
Conținut
Conținutul site-ului tău poate fi scris, video sau audio.
El poate fi produs de tine, de colaboratori și de alți colegi.
Mentenanța și întreținerea unui website
Mentenanța și întreținerea unui website e necesară în condițiile în care tehnologia web evoluează fulgerător, apar cerințe noi, limbajele de programare se updatează și viteza mică de încărcare a site-ului e un criteriu definitoriu în SEO. Deci, ai nevoie de un colaborator pe parte de programare pentru partea de mentenanță, întreținere și modificări.
Optimizează Site-ul pentru motoarele de căutare
SEO este optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare.
SEO are mai multe componente. O să auzi
- Seo tehnic
- Seo in-site/on-site sau on-page
- Seo off-site
Le explic în video.
Marketingul și promovare plătită
Specialiștii de marketing și promovare te vor ajuta să crești afacerea prin servicii specializate de marketing și promovare plătită pe diverse canale de comunicare: în social media(Facebook, Instagram), Google Ads (include și youtube ads) sau offline. Și aici, s-ar putea să găsești agenții specializate doar pe un anumit canal, și în funcție de asta, ai nevoie să îți stabilești strategia și bugetul de marketing și promovare.
Ai aflat că ai nevoie de GDPR în site și nu știi de unde să începi?
Începând cu 25 mai 2018 a mai apărut un termen nou pe care trebuie să îl știi: GDPR.
GDPR sau General Data Protection Regulation este Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului care stabileşte normele referitoare la protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal, precum şi normele referitoare la libera circulaţie a datelor cu caracter personal.
GDPR vine cu protecție suplimentară pentru vizitatorul site-ului tău și constrângeri pentru compania ta.
Folosirea oricăror date personale fără un consimțământ obținut în prealabil va duce la amenzi consistente.
Așa că și tu, în site-ul tău trebuie să aplici GDPR pentru protecția datelor clienților tăi.
În ultimul video din Luna Virtuală vorbesc despre:
Ce sunt considerate ca fiind date personale?
Atenție sporită și continuă la GDPR!
Despre SEO și cum te ajută în afacere cu Andreea Faur
Cine e Andreea Faur
Salut, eu sunt Andreea Faur si sunt #SEOholic.
Contribui din 2014 prin intermediul SEO la creșterea afacerilor ce au site-urile în limbile: Română, Engleză și Italiană.
Din Octombrie 2022, sunt Cadru Didactic Asociat la Universitatea Tehnica din Cluj, predau Curs de SEO in cadrul DECIDFR – Informatică Aplicată și Programare
Despre ce este SEO?
Despre ce este SEO? Cu ce ne ajuta să aparem pe prima pagină din Google și care este diferența între SEO și metodele de promovare plătite?
Am vrut să subliniez faptul că metodele de promovare plătite, odată ce bugetul este epuizat sau apar alte probleme precum dezactivarea contului de Facebook Ads, atrag de la sine scăderi semnificative de trafic, implicit de vânzări.
În schimb, dacă bugetul pentru SEO este epuizat pentru moment, traficul din SEO va continua să vină în mod continuu / va continua să crească, în funcție de caz.
4 lucruri la care să fii atentă din punct de vedere SEO atunci când…
Află din video, care sunt cele 4 lucruri la care să fii atent(ă) din punct de vedere SEO atunci când:
- îți refaci site-ul
- îți schimbi designul la site
- îți muți site-ul pe o altă platformă
Știai că poți îmbunătății prin SEO campaniile Google Ads
Află din video-ul de mai sus despre cum poți îmbunătății campaniile Google Ads prin SEO.
SEO: keyword research
Aflați despre keyword research:
➡️ Ce este?
➡️ Cine îl face?
➡️ Ce facem ulterior cu aceste cuvinte cheie?
➡️ Cum urmărim rezultatele?
Promovare plătită prin Google Ads cu Ioana Man
Cine e Ioana Man
”Google Ads Specialist | Partener Google | Creative Business Owner | Performance Marketing | Marketing Manager at Tinx AdverTinx.
Toate cele de mai sus, le putem traduce simplu, în felul următor: Mama a doi băieți (cu ei a început de fapt totul), Reconversie Profesionala, Perseverenta, Dorința de a descoperi și trai ”Antreprenoriatul”, Curaj, Explorarea propriilor aptitudini și valori, Profesionalism, Învățare Continua. Și lista poate continua.
Povestea mea, ca și orice alta poveste, a avut un început.
Am lăsat în urmă 8 ani de corporație, plecând de pe un post de manager Financiar-Contabil, tocmai pentru a explora ceva nou. Pentru a deveni și mai bun la ceva, pentru a explora self-efficacy. Am investit în ceva nou – timp, energie, pasiune, introspecție și mai ales CURAJ.
M-am axat pe Digital Marketing pentru ca îmi plăcea tare mult sa aud povestea din spatele fiecărei firme. Sa văd cum gândesc antreprenorii, ce anume i-a îndemnat sa isi deschidă un business, sa găsim împreună noi cai de promovare și noi metode de a face cât mai vizibil visul lor. Aceasta a fost instinctul principal care m-a îndemnat pe acest drum.
Pentru ca ușor în promovare nu este. Tot mereu mă gândesc ca ești omul care trebuie sa împace sistemul/algoritmii pe de-o parte și așteptările clientului pe de alta parte.
Insa le faci pe toate dacă ești om. Și ai răbdare sa asculti clientul, sa îl înțelegi, și iti dorești sa ii fii alături pe acest drum al marketing-ului digital.
Imi place są imi dedic timp studiului – pentru că în mediul online se schimbă foarte multe informații și apar tot felul de module noi, sa îmi fac timp sa citesc, sa călătoresc și sa fiu aproape de familia mea.
În prezent dețin Certificările Google necesare pentru a putea presta astfel de servicii către clienții mei și sunt Partener Google.
Iar dacă vreți sa știți ce fac în prezent: sunt într-un proces de învățare și de strângere de informații despre cum aș putea optimiza și mai bine Grant-urile oferite de Google pentru orice ONG din țară. Pentru ca sunt convinsă ca acolo, în spatele unor ONG-uri, sunt oameni care au atâta empatie pentru noi ceilalți, încât isi doresc binele comun.
Motto-ul după care mă ghidez: „Don’t let the noise of others’ opinions drown out your own inner voice.” (Steve Jobs)
Cum ne ajută prezența în mediul online și Promovarea pe Google?
Marele secret al reclamelor GOOGLE este că sunt și relevante din punct de vedere al contextului, și prezentate acelui gen de persoană care e mai probabil să reacționeze la ele.
O reclamă Google apare la doar câteva secunde după ce ai tastat un cuvânt de căutare”
Că astăzi este inutil să faci publicitate pentru toată lumea.
Și că ar fi foarte bine să ne adaptăm business-ul la viteza cu care ne trăim viața.
Mai punem în plus și faptul că :
Oamenii își amintesc 80% din ceea ce văd, față de 20% din ceea ce citesc
90% din informația transmisă din exterior spre creier este vizuală
Creierul procesează elementele vizuale de 60000 de ori mai rapid decât textul.
Este fascinant ? cu siguranță, da.
Ne ajută să ne rezolvăm o nevoie ? Cu siguranță, da.
Sunt relevante și eficiente reclamele pe Google ? Cu siguranță, da. Dacă sunt adaptate business-ului și sunt configurate corect.
Așa că ar fi bine să fim atenți la etapele pe care trebuie să le parcurgem (site, customer care, produs, transport etc) înainte de a ajunge la Marketingul de Performanță.
Cum te poți promova pe Google în mod gratuit?
În următoarele 5 zile, Campania intră într-un proces de învățare.
De ce ? pentru că este timpul în care :
Bugetul de publicitate e nevoie să fie gândit pentru o perioadă de 3 luni de zile.
În cazul în care nu dețineți încă un buget care să acopere 3 luni de zile sau nu aveți răbdarea necesară de a aștepta rezultatele, vă recomand să nu încercați promovarea pe Google.
Va fi o pierdere de bani și de resurse de ambele părți.
Campaniile au nevoie de timp dar și de cineva care să se ocupe de ele.
Bugetul unei Campanii pe Google Ads
Eh…când vine vorba de bugetul alocat Campaniilor pe Google îmi vine aproape să nu mai scriu nimic
Tot timpul îl lasă pe omul de marketing să propună pentru ei. Înțeleg că specialistul de marketing poate veni cu recomandări, pe care de altfel le poate sugera și Google. Dar acest lucru se întâmplă pe parcurs și în timp.
– să îi ceri specialistului de marketing o analiză pe cuvinte cheie specifice business-ului și o estimare a costului per click ;
– să ai un buget gândit pentru cel puțin 3 luni de zile de promovare ;
– în primele săptămâni de promovare se poate folosi un buget mai mic, pentru perioada în care campania strânge date ;
– se poate ajunge la un buget optim, însă în timp;
– să vă propuneți să fiți flexibili, deoarece bugetul setat se modifică în special în funcție de competitorii care intră pe piață.
Situația într-un cont de Google este mereu în schimbare și e nevoie de flexibilitate.
Tu cum îți calculezi bugetul de promovare pentru business-ul tău? Te-ai gândit la un buget de marketing lunar?
Ce întrebări să pui celor care se vor ocupa de Promovarea Firmei Tale?
Ce ar fi util să știi despre cei care îți vor Promova Afacerea?
Întrebările esențiale pot să îți scape.
Observ tendința antreprenorilor de a se axa mai mult pe partea de buget și pe partea de tarifare a serviciilor. Însă din aceste întrebări nu prea poți să îți dai seama cu cine ai de-a face.
În mod normal ar trebui să fii Admin pe cont și Manager de plăți, deoarece este contul tău de Google. Vei plăti pentru configurarea inițială.
Discount-ul de 1500 Ron se acordă prin intermediul unei firme Partenere Google.
În România sunt aproximativ 200 de parteneri Google recunoscuți. Îi puteți vedea în link-ul de mai jos, selectând Țara de Origine : https://partnersdirectory.withgoogle.com/.
Iar lista de întrebări și informații utile continuă aici, în articolul publicat pe blog.
Alege să fii informat!
Marketing digital și strategie de marketing online cu Adriana Handaric
Cine e Adriana Handaric
Adriana Handaric a acceptat ziua de vineri pentru a ne povesti despre marketing digital. Hai sa o cunoaștem!
Numele meu este Adriana, iar prietenii îmi spun Adri.
Sunt specialist în marketing, un strategist care apelează frecvent și la intuiție, iubitoare de educație în toate formele ei, mare amatoare de cercetare, cunoscătoare a frumuseții detaliilor, mamă de fetiță, prietenă înțeleaptă (cel puțin așa mi se spune) și pasionată de citit.
Dezvolt de ceva timp un brand personal ca profesionist în marketing, iar afacerea mea îmi poartă numele: Adriana Handaric – A-dressed Marketing.
Ajut antreprenoarele să-și facă cunoscute afacerile și să le dezvolte prin planuri și strategii de marketing, croite pe măsura lor, utilizând cât mai eficient resursele pe care le au la dispoziție.
Știu că marketingul poate să fie cel mai bun prieten al unei afaceri și asemenea unui prieten bun și drag, este alături de tine în momentele bune și mai puțin bune.
Sunt voluntar de 6 ani și jumătate în cadrul Asociației Happy Moms și parte a board-ului de conducere de peste 2 ani deja, iar în paralel sunt jumătatea creativă a unei afaceri de familie, care activează în domeniul IT, aici coordonez atât activitatea de marketing cât și pe cea financiară.
Marketing digital egal social media? Tu ce crezi?
Nu de puține ori am văzut sau am auzit că marketingul digital este asociat intr-o proporție foarte mare cu social media. Marketingul digital include și activitățile pe care le poți desfășura pe social media, însă nu înseamnă doar atât.
Pe scurt, orice acțiune sau activitate de marketing pe care o faci în mediul online, intră sub umbrela generoasă denumită marketing digital.
Merită să alocăm resurse către marketingul digital? Cifrele ne arată că numărul celor care folosesc internetul în prezent a ajuns undeva la 4.95 miliarde, aproximativ 63% din populația totală de pe Glob.
Iar o parte generoasă dintre aceștia ar putea fi chiar clienții tăi, bineînțeles luând în calcul și alte elemente precum modelul de business, gama de produse sau servicii, modalitatea de livrare sau prestare a serviciilor și altele.
Marketingul digital include o varietate de canale și moduri prin care poți ajunge la clienții tăi, online, poate cu un efort și la costuri reduse față de mijloacele tradiționale oferite de marketingul offline.
Și pentru că una dintre cele mai importante reguli în marketing e să cunoști și să comunici beneficiile pe care le aduc produsele tale, hai să vedem la ce te ajută marketingul digital, mai ales dacă afacerea ta este de dimensiuni mici:
– Poți să interacționezi cu clienții tăi, actuali sau potențiali, și astfel să-i cunoști mai bine și să descoperi ce nevoi au. Așa îți poți extinde gama de produse sau servicii sau o poți adapta ca să răspundă mai bine cerințelor clienților sau modificărilor din piață;
– Acces la un public larg, fără restricții legate de zona geografică în care se regăsesc ei;
– Poți viza audiența potrivită, în momentul potrivit și cu un conținut personalizat;
– Poți comunica cu clienții tăi potențiali în toate etapele în care se află în procesul de cumpărare;
– Faci economii, mizând pe acțiuni organice sau poți ajunge la mai mulți oameni cu un cost mai mic, comparativ cu metodele aferente marketingului offline;
– Ai acces la indicatori și date care te pot ajuta să monitorizezi eficiența activității de marketing.
Azi prezența unei afaceri în mediul online a devenit vitală, însă nu oriunde și oricum, ci având tot timpul pe fundal câteva coordonate care să-ți gestioneze corect resursele și efortul.
Tu știi care sunt canalele pe care le poți folosi în digital marketing?
Cel puțin o pagină de business pe Facebook sunt convinsă că ai, poate și un profil pe Instagram sau Tik Tok, ideal și un site. Toate astea sunt canale care țin de marketingul digital. Însă povestea e mai complexă de atât, iar varietatea canalelor este mare.
E musai să le folosești pe toate? Nu, cel mai probabil nici nu ai resurse suficiente să o faci, însă atunci când alegi canalele pe care vrei să le folosești ar fi bine să ai în vedere mai multe elemente precum publicul țintă, rezultatele posibile, experiența cu acele canale și altele.
Canalele folosite în digital marketing se impart în 3 categorii mari, canale owned, earned și paid. Și am ales să las denumirile în limba lor maternă pentru că au mai mult sens așa.
Hai să vedem ce cuprinde fiecare categorie, cu accent pe canalele care sunt cele mai populare sau cunoscute:
- Canalele owned
Aici intră toate canalele create pentru afacerea noastră și care depind de noi în materie de tip de conținut publicat sau mod în care decidem să le folosim.
De exemplu decizia de a publica un articol pe blog sau poate un material gratuit, ține integral de noi.
Ce intră în această categorie:
– Site-ul afacerii;
– Profilele și paginile pe social media;
– Email marketingul (lista de emailuri);
– Blogul;
– Podcast;
– Materiale în format electronic (broșuri, ebook-uri).
- Canalele earned
Cuprind toate posibilele mențiuni despre afacerea, produsele sau serviciile noastre ca urmare a interacțiunii cu clienții, concurenții sau alte mijloace online de comunicare, însă care nu ne aparțin. Pe scurt, de obicei, nu avem control asupra a ceea ce se publică.
Aici intră:
– Recenzii sau conținut online publicat pe canalele altora;
– Postări în social media;
– Menționări;
– Articole pe alte bloguri.
- Canale paid
Toate canalele online pentru care ar trebui să plătim ca să apărem sau să fim menționați, cum ar fi:
– Reclame plătite pe rețelele sociale sau în rețeaua Google;
– Articole pe anumite bloguri;
– Influencer marketing;
– Marketing afiliat.
Fiecare dintre cele 3 categorii prezintă atât avantaje cât și dezavantaje, însă resurse consumă absolut toate și aici nu mă refer neapărat la bani.
Decizia de a folosi mai mult sau mai puțin o anumită categorie depinde însă de o serie de factori, ori o analiză completă care să te ajute să iei o decizie, rezultă în urma conceperii unei strategii de marketing.
Cum te ajută o strategie de marketing digital
Sunt voci care susțin că o strategie de marketing reprezintă pentru afacere o adevărată stea polară, care ajută antreprenorul și echipa sa să navigheze în apele competitive ale realității de azi.
O strategie de marketing nu e doar un document care dă bine, este practic un ghid al acțiunilor de urmat ținând cont de o serie de factori definitorii pentru afacere.
Știi toate acțiunile și eforturile pe care le depui ca să îți faci afacerea cunoscută în online și să te asiguri că ai o prezență și acolo sau doar acolo, în funcție de specificul ei? Cum se simt rezultatele? Sunt pe măsura a ceea ce investești?
Dacă nu, o strategie s-ar putea să îți aducă măcar o parte dintre răspunsurile și rezultatele pe care le cauți, eficiență cu siguranță și coerență în activitate.
Am zis o parte dintre rezultate, pentru că e foarte importantă și implementarea, o strategie excelentă care e uitată pe un raft sau care nu prinde viață așa cum ar trebui, nu te va ajuta foarte mult.
Ce ne așteptăm să găsim într-o strategie de marketing?
Etapele sunt clasice, elementele care intră în fiecare etapă sunt diferite și dau tonul.
– O analiză a situației existente, atât la nivel macro (al pieței) cât și micro (concurenți, furnizori, distribuitori) și intern (cam tot ce ține de afacere);
– Obiective, ideal SMART și cu menționarea clară a indicatorilor care ne arată că am atins obiectivele;
– Strategia de piață, poziționare și public țintă, cu definirea în detaliu a unui reprezentant al acestuia, cunoscut și ca avatar al clientului ideal;
– Acțiuni concrete care să ne conducă spre rezultate;
– Un mod de evaluare a rezultatelor și un proces prin care reluăm strategia și facem ajustări acolo unde e nevoie.
O strategie nu e un panaceu universal, nu va suplini un produs sau un serviciu care nu e bun sau o implementare deficitară, este însă un element esențial pentru dezvoltarea unei afaceri.
Cine concepe o strategie de marketing?
De obicei un specialist, ideal cu experiență și studii în spate, iar implementarea poate fi coordonată tot de către acesta sau poate să revină echipei din spatele afacerii. Ambele etape, concepere și implementare, sunt foarte importante și depind una de cealaltă pentru a obține rezultate bune.
De ce să mi mai bat capul cu crearea de conținut că oricum nu funcționează
Poate ți-a trecut și ție prin cap la un moment dat gândul asta, iar răspunsul e cu depinde…Depinde cu ce scop îl creezi, pentru cine, cât de des și dacă te uiți și la cifre ca să vezi ce a funcționat.
Hai să începem cu ce e content marketingul de fapt și apoi să vedem la ce ne poate ajuta, cum spunem noi, specialiștii în marketing, să vorbim despre beneficii.
În dulcele grai românesc vorbim de fapt despre marketing prin conținut. Și ce este de fapt?
O formă de a face marketing, care are în centru crearea și publicarea de materiale relevante, utile și consistente pentru a atrage și fideliza o audiență clară, cu scopul de obține, ulterior, și vânzări.
Adică scriu texte, public ebook-uri, înregistrez video-uri sau podcasturi despre ce au nevoie, vor sau caută clienții potențiali, sigur că din sfera de interes a business-ului meu (nu public materiale despre diversificare dacă eu vând bijuterii). Regula de aur e să produci conținut care aduce într-adevăr utilitate pentru publicul tău.
De ce ai vrea să folosești content marketingul?
Hai să facem un exercițiu de imaginație și să presupunem că citești un articol interesant și dintr-odată îți apare pe ecran un pop-up cu o reclamă la ceva, nici nu contează la ce, că oricum nu te uiți, te repezi la mouse să găsești X-ul salvator ca să scapi de pop-up și să citești în continuare, asta dacă nu te-ai enervat deja. Asta e marketingul tradițional care întrerupe clientul potențial pentru a-i prezenta ceva.
Content marketingul face exact opusul, atrage clientul către brandul nostru, în termenii lui, fără întreruperi sau emoții negative.
Și promiteam și niște beneficii, hai să vedem care sunt:
- Content marketingul te ajută să crești notorietatea brandului (brand awareness) și credibilitatea în același timp. Un fel de 2 în 1 dar cu beneficii mari.
- Conținutul te ajută să crești vânzările, prin cultivarea unei relații cu cei care te urmăresc. Mare parte dintre cei care abia ți-au cunoscut brandul, cel mai probabil nu sunt pregătiți să cumpere ceva, însă în timp, consumând conținut divers ajung să te cunoască, să te placă și să capete încredere, iar apoi să cumpere.
- Lui Google îi place tare mult conținutul, iar un blog atașat site-ului tău ar putea să-ți aducă rezultate tare faine din punct de vedere SEO, adică mai multă lume ar putea vedea conținutul tău organic.
- Prin content marketing poți ghida conversația mai ușor către ceea ce te interesează, adică te ajută să-ți atingi obiectivele. Un client potențial care știe deja ce vrea, te ajută să-i oferi o soluție potrivită.
- Prin content poți identifica direcții noi de dezvoltare a business-ului.
- Pe măsură ce creezi tot mai mult conținut, în timp, vei avea la dispoziție o întreagă colecție de resurse, disponibilă pentru clienții existenți sau potențiali. E ceea ce numim noi evergreen content. Bonus, acesta poate fi refolosit și transpus într-o varietate de forme de prezentare, ca să acoperi preferințe de consum variate (unii preferă să citescă un text, alții să asculte un podcast).
Succesul în marketingul digital și vânzărilor online cu Marina Ionescu
Cine e Marina Ionescu
Bine v-am regăsit și vă felicit pentru implicarea în a deveni antreprenoare de succes și pentru ceea ce faceți în această comunitate!
Numele meu este Marina.
Sunt coach și trainer specialistă în vânzări, un stil de vânzare diferit față de cea a vânzătorilor cu care am fost obișnuite.
Iubesc oamenii și îmi place să construiesc relații, de aceea eu văd relația între persoanele cu care interacționez pentru activitatea mea ca pe niște dragi prieteni, chiar dacă nu au cumpărat încă de la mine.
Una dintre activitate căreia îi dedic cel mai mult timp este studierea a tot ceea ce ține de:
- vânzări prin prisma cunoașterii și înțelegerii modului de funcționare a creierului uman,
- ceea ce o persoană simte și trăiește prin intermediul emoțiilor
- Știința comunicării verbale, paraverbal e non verbale.
De la începutul anului trecut, dezvolt brandul meu personal ca profesionistă în vânzări și în limba română, brand pe care l-am construit în urmă cu 8 ani în Italia, unde locuiesc împreună cu familia.
În fiecare dimineață dau suport la 35 de vânzători care fac parte din cele 7 rețele comerciale pe care le conduc către scalarea vânzărilor și în sesiunile individuale sau de grup, după amiaza ajut și antreprenorii să aplice strategiile de vânzare pe care le adoptă companiile mari ca să se dezvolte, împărtășind din secretele acestora.
Fac acest lucru pentru că știu cc sunt multe obstacole și resursele pe care antreprenorii le au la dispoziție, mai ales în faza când doresc să crească, de multe ori sunt limitate. Prin metodele pe care le-am creat cu acest scop, reușesc să maximizez impactul acestor resurse și să conduc activitățile lor spre succes.
Sunt convinsă că investițiile în marketing și comunicare pot fi slabe dacă nu ai o strategie de a transforma persoanele interesate în clienți și că vânzarea nu este un talent, ci o abilitate care se construiește.
Astăzi vânzarea este foarte diferită de vânzarea tradițională și dacă nu știi să conduci o întâlnire virtuală de vânzare sau o vânzare la telefon lași concurenței tale acele persoane care ar putea fi clienții tăi.
Acest lucru nu este valabil doar pentru activitatea antreprenorială. Se întâmplă la fel și când este vorba despre strângerea de fonduri pentru ONG sau asociații de voluntari.
Și acest lucru îl spun tot din experiență, pentru că mă ocup de strângerea de fonduri pentru clubul Lions din care fac parte de peste 2 ani. Să reușești să strângi fonduri implică o abilitate de super-vânzare pe care sunt onorată să o împărtășesc persoanelor interesate.
Cum să faci să maximizezi rezultatele din marketing
Multe antreprenoare fac investiții în marketing și promovare dar nu obțin rezultatele așteptate și se declara nemulțumite sau spun că marketingul “nu funcționează”
Însă…
Putem pune lucrurile într-o altă lumină:
Marketingul caută, găsește și pregătește persoanele potențial interesate pentru a cumpără de la tine
Dar nu toți sunt dispuși să o facă acest lucru înainte de a intra în contact cu tine. Îți spun acest lucru în deosebi dacă prestezi servicii sau consultanță
Și iată care sunt 3 motive pentru care nu ai rezultatele dorite în marketing:
1. că nu a intrat în contact cu persoană care dorește să cumpere. Ai intrat în contact doar prin intermediul materialelor de marketing și nu ai început să creezi relație umană. Astăzi aproape toată lumea știe că, dacă vii cu o informație către ei, că este cu scopul de a vinde ceva, nu pentru că neapărat iți pasă de ei. Să-i faci să simtă că îți pasă în modul cel mai rapid este să intri în contact cu ei.
2. poate că ai intrat în contact dar nu ai reușit să continui relația creată prin materiale de marketing.
Automatizările din comunicare și marketing ne ajută să depunem mai puțin efort și să economisim timp pentru a comunica cu potențialii noștri clienți
Doar că aflat și concurența de acest lucru.
Pentru a învinge concurența, astăzi este nevoie să faci ceea ce alții nu sunt dispuși să facă sau nu fac încă.
Invitația mea este să dez-automatizezi ce poți din acest proces, să te organizezi pentru a o face mai ales dacă nu ai un business foarte mare. Vei reuși să scalezi după ce încep să-ți crească vânzările, doar după ce le dublezi așa.
Nu este un pas înapoi, ci un pas înainte.
Te va ajuta să-ți cunoști mai bine potențialii clienți și să creeze relații cu ei înainte de a le vinde ceva.
3 Iar al treilea:așteptările tale nu sunt realiste.
Din ce în ce mai mult antreprenoare se așteaptă ca dacă își construiesc un site, crează campanii de marketing sau fac postări pe social media să aibă rezultate extraordinare imediat.
Totul ok. Dar care sunt așteptările?
Câte contacte, câți posibili clienți și câți clienți te aștepți să ai pentru investițiile tale de bani, timp și energie în marketing și comunicare?
Astăzi situația este destul de complexă, în marketing sunt multe specializări și investițiile pot fi consistente pentru a avea rezultate.
Iar dacă ai făcut investiții și dorești să maximizeze profitul ai la dispoziție ÎNTÂLNIREA VIRTUALĂ DE VÂNZARE.
Pentru că da, întâlnirea de vânzare a devenit virtuală devenind unul din instrumentele virtuale cu cel cea mai mare rată de conversie din activitățile de marketing.
Întâlnirea virtuală de vânzare, poate părea asemănătoare cu o întâlnirea de vânzare, dar trebuie condusă în mod diferit.
La fel ca și vânzarea la telefon, în întâlnirea virtuală lipsesc o serie de elemente față de întâlnirea de vânzare clasică, față în față, elemente care este necesar să înlocuiești cu altceva.
In acest video iți introduc acest concept si cum trebuie adaptat la contextul virtual.
Cum să te asiguri că vei avea o întâlnire virtuală de succes
Una dintre cele mai spinoase probleme este aceea de a încheia cu succes tratativele de vânzare.
În această întâlnire sunt de depășit multe provocări de aceea nu este prea confortabilă și multe antreprenoare o evită.
Însă este instrumentul care te ajută să transformi rezultate de marketing și comunicare în clienți plătitori.
Dar poate încă nu ești pregătită.
Poate nu știi cum să continui procesul de marketing și comunicare prin contactul direct sau poate ai avut experiențe neplăcute care ți-au lăsat moștenire emoții negative, un gust amar care astăzi te împiedică.
Ca să încheie procesul de marketing este suficientă o conversație bine puse la punct care să conducă într-o singură direcție: decizia clientului de a cumpărat de la tine
Pregătind ca la carte întâlnirea virtuala de vânzare, vei avea mai multă previzibilitate pentru rezultatul tău și îți vei asigura reușita.
Vei face această întâlnire mai liniștită și totul se va desfășura în mod natural și autentic.
Urmărește acest video pentru a începe pregătirea unei întâlniri virtuale de succes.
Ai făcut activități de marketing și promovare și acum aștepți să culegi roadele?
Nu mai aștepta… nu este o strategie bună!
Multe antreprenoare investesc energie, bani și timp în activități de marketing pentru a-și dezvolta businessul și a-și crește vânzările.
Însă… se opresc aici și așteaptă apoi că să vină clienții la ele.
Dar așa practic îți faci cadou clienții, concurenței tale care poate este mai îndrăzneață și pune mâna pe telefon sau intră în contact cu ei în orice fel și așa Închide vânzarea.
Și în ziua când îți faci curaj și vrei să afli unde au dispărut toți cei care se arătaseră interesați dar nu au cumpărat… afli că deja au cumpărat de la altcineva.
Nu cred că este durere mai mare că aceea de a află că un potențial client, pe care l-ai informat bine cu marketing și comunicare, avea nevoie de ceea ce tu vinzi și a cumpărat între timp de la concurență.
Pentru a nu trăi astfel de momente, te invit să completezi procesul de aducerea clienților în businessul tău pe care l-ai început cu marketingul cu procesul de vânzare pe care îți arăt cum să-l implementezi cu ajutorul unei întâlniri virtuale de vânzare în acest video.
În câteva minute îți prezint panorama unei întâlniri de vânzare, pașii pe care să-i faci și ordinea lor pentru a avea succes cu clienții tăi.
Îți doresc mult spor la vânzări!
Conținutul audio și cum îl folosești în afacerea ta cu Nina Macarie
Cine e Nina Macarie
Eu sunt Nina, visătoare, soție, mamă, freelancer și îmi place să lucrez cu mame antreprenoare care au fost suficient de curajoase ca pentru visul lor să renunțe la jobul lor și să ia totul de la început.
Eu te ajut să-ți pui vocea în valoare vocea și să o folosești pentru a-ți împărtăși povestea, mesajul sau lecțiile învățate astfel încât să atragi mai ușor mai mulți clienți.
Mi-am început activitatea ca freelancer în urma cu 5 ani pentru că mi-am dorit mai multă flexibilitate și mai mult timp cu familia mea. Am crezut că din greșeală am ajuns să lucrez cu conținutul audio, dar apoi mi-am amintit cum, copilă fiind, ascultam cu bunicul meu Radio Europa Liberă și îmi imaginam cum o fi să vizitezi alta țară, să cunoști oameni a căror limbă nici macar n-o vorbești, altă cultură, altă mentatlitate… și visam cu ochii deschiși. Partea asta am păstrat-o și acum, pentru că atunci când ascult podcasturi sau alte materiale audio, îmi dau voie să visez, din nou, cu ochii deschiși. Și-mi doresc să ajut cât mai multe mame antreprenoare care-și dau voie să viseze cu ochii deschiși să-și împlinească acele vise.
Cum poți folosi conținutul audio?
⭐ Poți lansa un podcast fie că e podcastul clasic sau podcastul privat pe care îl folosești că lead-magnet (pentru că lumea s-a cam saturat de descarce pdf-uri).
⭐ Sau poate vrei să creezi un eveniment online sub forma unui audio summit.
⭐ Sau poate cauți ca pe lângă materialul video pe care îl ai în cursurile/programele pe care le vinzi vrei să adaugi și varianta audio pentru că acelor clienți să le fie mai ușor să ajungă la finalul cursului.
⭐ Sau poate vrei să lansezi un curs 100% audio.
⭐ În cazul în care vrei să oferi mai mult suport pentru clienții tăi, dar cu un efort minim, te ajut să folosești aplicația Voxer că să contribui și mai rapid la succesul clienților tăi.
Dacă ai găsit ceva interesant și educativ în acest articol, te invit să îl distribui pe rețelele sociale, pentru ca informația să ajungă la cât mai multe persoane interesate!