După 12 ani de experiență în domeniu, ar fi nepotrivit să spun că toate campaniile de marketing pe care le-am derulat au fost un succes. Sunt situații în care campaniile nu funcționează conform planului, nu livrăm rezultatele așteptate sau pur și simplu încercările agenției de a scala au fost în zadar.
Aș dori să “strig” tare și să spun că marketingul nu este un buton pe care îl apăsăm și ne aduce profit. Am întâlnit business-uri care au avut succes de la primul click, altele la care a trebuit să depunem mai mult efort pentru a avea succes. Am întâlnit parteneri cu așteptări foarte mari considerând că marketingul aduce vânzări. Aș dori să spun că nu e de ajuns. Marketing-ul online nu e de ajuns. Și totuși, de ce nu funcționează o campanie de marketing online?
Lipsa unei strategii de business
Strategia de marketing se pliază pe strategia de business și pune în lumină afacerea. Așa că afacerea trebuie să aibă la baza funcționalitățile necesare. O campanie de marketing online aplicată “după ureche” e fix ca la loterie. Nu e de ajuns să spunem că vrem mai multe vânzări, mai mulți clienți, mai mult profit.
Lipsa unei prezențe solide în mediul online
În afara conturilor de social media, un website bine construit este esențial pentru a îndruma utilizatorii spre informații detaliate despre brandul și produsele tale. Pe principiul “nu ai Facebook, nu exiști” ne putem da seama cât de importantă este prezența în mediul online. Crearea unui plan de conținut poate ajuta campania online să câștige interacțiune cu userii, iar deținerea unui website este importantă pentru a avea control asupra userilor interesați de business-ul tău.
Lipsa indicatorilor de performanță
Dacă ne urcăm în mașină și plecăm la drum, fără să știm destinația sunt șanse destul de mari să rămânem fără motorină undeva. Fix așa este și cu marketing-ul. Dacă nu știm unde vrem să ajungem, putem investi bugetele fără să știm de ce și unde. Indicatorii de performanță stabilesc obiectivele și ce urmărim la o campanie de marketing. În funcție de aceste obiective, putem stabili direcția în care ne îndreptăm.
Lipsa unui buget optim
O strategie de marketing trebuie să aibă un buget potrivit. Nu putem crea o multitudine de campanii pe diferite platforme fără un buget stabilit. Chiar și cu un buget minim pot fi rezultate, dar succesul campaniei trebuie măsurat cu indicatori relevanți. Cu cât vrem să fim prezenți pe mai multe canale cu atât bugetul investit trebuie să fie mai mare. Există antreprenori cu bugete mici și așteptări mari, există și antreprenori care au investit bugete mari fără rezultate.
Lipsa unui plan de marketing
Socoteală de-acasă nu se potrivește cu cea din târg – fix la fel e și cu planul de marketing. Oricât de mult ne-am dori să fie totul conform planului, în momentul în care activăm campaniile de marketing sunt șanse să avem surprize, poate plăcute, poate nu. Din acest motiv, planul de marketing trebuie să fie adaptat și optimizat în funcție de rezultate. Este exclus menținerea unor campanii care nu aduc rezultate, doar pentru că așa e în plan.
Este ușor de găsit motive pentru care o campanie de marketing nu funcționează, ceea ce este frumos este să găsești soluțiile potrivite pentru a transforma campaniile de marketing în succes.
Când o campanie de marketing online nu produce rezultatele dorite, nu trebuie să renunți. Există întotdeauna soluții pentru a corectă situația și a obține succesul dorit.
La re7 Consulting, suntem specializați în găsirea celor mai bune strategii pentru afacerea ta. Oferim un audit gratuit al campaniilor tale și suntem aici pentru a te ghida pas cu pas către rezultatele dorite în mediul online. Contactează-ne astăzi pentru a începe transformarea afacerii tale prin marketing online eficient!