TRUA este despre lemn, mai exact despre lemn masiv și în special despre scări interioare, riflaje și uși glisante de tip ”barn-door”. Bineînțeles, toate se realizează la comandă, cu drag și simț de responsabilitate , pentru a oferi o experiență întreagă, nu doar o lucrare.
Ne inspirăm din natură prin forme, texturi, culori, prin însăși siguranța unor lucrări durabile. De ce?
Fiindcă iubim lemnul și știm cu certitudine că acesta este trainic, versatil, potrivit oricărui spațiu și, nu îl ultimul rând cald, primitor, hygge.
Cum ai pornit pe drumul antreprenoriatului?
Am pornit pe drumul antreprenoriatului dintr-o dorință simplă, însă de efect: aceea de a fi propriul meu șef.M-a ajutat foarte mult faptul că am avut susținerea deplină a soțului meu, care ulterior mi s-a și alăturat pe acest drum, punând astfel împreună cu mine bazele proiectului nostru, Trua.
Ești singurul asociat în compania ta?
Nu, suntem doi asociați în firmă: eu și soțul meu, Alex. Bineînțeles, așa cum e frumos într-o familie, suntem asociați cu cote egale.Dacă ai o afacere împreună cu soțul sau iubitul tău, ne spui cum reușiți să vă detașati de afacere?
Nu ne prea detașăm, încă. Însă nu e o problemă pentru noi, deoarece ne place mult ceea ce facem, astfel nu ne deranjează discuțiile despre firmă care apar în timpul nostru personal.Ce am reușit însă, și am implementat cu succes, sunt două lucruri: un program bine stabilit pentru discuțiile cu clienții și o zi liberă în care ne ocupăm strict de lucruri personale, relaxante, de familie.
Iubești ceea ce faci?
Da, clar. Amândoi iubim ceea ce facem: e exact ceea ce ne-am dorit și suntem fericiți că putem să lucrăm așa.Acum suntem în etapa în care creștem, și deși sunt perioade în care nu e totul chiar ușor, exact această iubire pentru propriul proiect e cea care ne ajută să continuăm.
Cum faci să iubești mereu ceea ce reprezintă afacerea ta?
Vine de la sine, nu fac nimic special. Nici nu e greu să iubești lemnul, să iubești natura, să îți iubești lucrul propriilor mâini. E de altfel chiar frumos.Ai un brand personal sau un brand al afacerii?
Trua ne reprezintă clar pe noi, prin preferințele noastre, prin stilul nostru, prin modul nostru de a face lucrurile, și, deși avem și promovăm un brand de afacere, în spatele acesteia ne aflăm tot noi, ceea ce e foarte ok, fiindcă tot persoanele din spate conferă afacerilor suflet, vibrație.Care e povestea pe care brandul tău o spune clienților?
Brandul nostru spune o poveste despre drag de natură, respect și independență; despre fericirea lucrurilor durabile, calitative, realizate din materiale naturale; despre statut și seriozitate.Ai simțit vreodată că nu comunici cu suflet ci rece și impersonal?
Da, uneori, deoarece sunt o fire analitică și sunt orientată destul de tare înspre tehnic și înspre organizare. Însă, din fericire, nu pentru mult timp, deoarece lucrările noastre, fiind din lemn masiv, au sufletul lor, care nu poate fi trecut cu vederea.Crezi că e important să comunici eficient, să pui puțină iubire în vorbele adresate clienților tăi?
Să comunic eficient? Clar, da. E foarte important ca mesajul nostru să ajungă la destinație cât mai clar și cât mai ușor de înțeles. Și puțină iubire adăugată chiar se simte - pasiunea noastră față de lemn se reflectă cu siguranță în toate lucrările noastre, și deopotrivă în relația pe care o avem cu clienții Trua.Care crezi că este diferența dintre antreprenoriatul feminin și cel masculin?
Niciuna. Antreprenoriatul e antreprenoriat. Știu că se spune uneori că bărbații fac afaceri cu capul, iar femeile cu inima, însă după mine lucrurile nu stau chiar așa. Cred că orice afacere are nevoie atât de rațiune, cât și de emoție. Nu merg bine una fără cealaltă, fiindcă e nevoie totuși de un echilibru.Cred că tipul de afacere și modul e abordare al acesteia țin de persoana efectivă, nu de genul pe care îl are.
Înțeleg stereotipurile, le văd zilnic, însă eu nu le consider relevante, cu atât mai mult cu cât cunosc bărbați foarte creativi și femei foarte raționale.
Cât de flexibilă și adaptabilă ești?
Domeniul în care activăm impune adaptabilitate, deoarece tot ceea ce realizăm e full custom, și astfel situația de fapt e diferită cu fiecare lucrare. Astfel pot spune că da, sunt adaptabilă: chiar mai mult, amândoi suntem și e o calitate pe care o cultivăm constant.Suntem în luna iubirii și iubim și oameni și afaceri. Cum sărbătorești iubirea în familie?
Anul acesta sărbătorim prin muncă. Și îmbinăm utilul cu plăcutul, într-un mod care ne place. Spre exemplu, în loc să plecăm doar la plimbare, alegem o excursie în care vizităm un nou furnizor. Sau în loc de o bere la masă, pe seară, alegem o bere lângă calculator, revizuind planul de afaceri.E în familie, e despre noi și e și despre Trua: e chiar fain!
Ce provocări îți aduce 2024?
În contextul în care deocamdată aproape totul s-a scumpit sau urmează să se scumpească, iar costurile noastre cresc și ele datorită acestui fapt, cea mai mare provocare a anului 2023 e optimizarea cât mai bună a proceselor noastre de lucru, astfel încât creșterile de preț să fie cât mai mici posibil. Cel puțin la manoperă, fiindcă din păcate, prețul materiei prime nu este sub controlul nostru. La acela ne adaptăm.Care sunt proiectele tale de viitor?
Să creștem. Să devenim din ce în ce mai buni. Să facem o diferență reală și palpabilă pe piață.Ce cărți citești? Ne recomanzi o carte pe care ai citit-o recent?
Citesc în general cărți de dezvoltare personală. Însă de data asta recomand o carte utilă antreprenorilor, anume Instrumentele Titanilor. Cartea este scrisă de Tim Feriss și reprezintă practic o culegere elaborată de tactici, rutine și obiceiuri ale multor persoane de succes.E fascinant să vezi ce e în spate. Chiar merită.