Tinx este o Agenție specializată în servicii de promovare pe Google și YouTube, adaptate atât sectorului B2B cât și B2C, din orice domeniu de activitate.
În portofoliu avem firme care activează în industria lemnului, magazine online, cabinete medicale, industria auto etc. și nu în ultimul rând ONG-uri (de care suntem foarte mândri).
Dacă tragem cortina, sunt eu în spate ei, Ioana Maria Man.
Am lăsat în urmă 8 ani de corporație, plecând de pe un post de manager Financiar-Contabil, tocmai pentru a explora ceva nou. Pentru a deveni și mai bun la ceva, pentru a explora self-efficacy. Am investit în ceva nou – timp, energie, pasiune, introspecție și mai ales CURAJ.
Nu spun că a fost o decizie ușoară. Știam că voi schimba mediul corporatist, unul foarte organizat, cu proceduri standardizare, SIGUR cu unul de freelancer în care toate deciziile sunt la tine.
E ca și cum a-i nimeri din mijlocul unui oraș modern în junglă. Însă „ în junglă” ai libertatea de a crea, după propria ta voință, ceea ce se va numi într-o zi, VIITORUL tău.
Ceea ce am scris mai sus nu este despre bine sau rău , despre a alege mediul corporatist sau mediul de freelancing. Este despre a găsi acel punct de echilibru, în care : ai ajuns să iubești ceea ce faci, să te pricepi la ceea ce faci, lumea sa aibă nevoie de tine și să poți monetiza efortul tău.
Este de a te găsi pe tine prin autocunoaștere și reconversie profesională.
Cum au fost ultimii ani pentru afacerea ta?
Agenția de publicitate Tinx a fost înființată în anul 2020, în luna octombrie. Exact când se termina concediul de maternitate cu cel de-al doilea copil și când am comunicat celor de la multinațională că nu mă voi mai întoarce.Ultimele luni din 2020 au fost despre învățare, explorare și promovarea a Agenției. M-am dedicat studiului și fundamentării cunoștințelor din domeniul marketing-ului digital. A trebui să învăț pentru anumite Certificări Google și tot ce se poate din tutorialele de pe YouTube, articole și podcast-uri. Cumva în tot acest timp mi-am dat seama că pot fi un foarte bun autodidact.
Iar anul 2021 a fost despre promovare și experimentare. Am căutat variante de a-mi promova afacerea, de a promova ceea ce știu să fac. Am lucrat mult la site și la paginile de promovare de pe Facebook și Linkedin. Între timp am reușit să progresez pe partea de contracte noi și portofoliu. Venise momentul mult așteptat. Să pun în practică ceea ce învățasem cu ceva timp în urmă.
Tot în anul 2021 am devenit și Partener Google, ceea ce mi-a adus încredere în ceea ce fac și un plus de entuziasm.
Ce ai învățat în pandemie despre tine?
Cred că am învățat să caut mai mult în mine resursele de care am nevoie și nu în exterior. Să mă observ mai mult în anumite situații, să am liniștea necesară de a experimenta lucruri, să greșesc atunci când e cazul. Am avut mai mult timp să mă descopăr. Mi-am dat timp pentru a avea mai mult Curaj.Te-ai gândit cum va funcționa în 2024 afacerea ta? Vei schimba strategia de business?
În 2022 toate cele trei procese merg cumva în paralel : cel al studiului – pentru că în mediul online se schimbă foarte multe informații și apar tot felul de module noi, cel al experienței și al portofoliului - pentru că trebuie sa te menții la anumite standarde dacă îți dorești să rămâi în Parteneriat cu Google.Strategia de business va suferi anumite schimbări pentru că voi încerca să diversific serviciile oferite și clientela. Mi-as dori mult colaborări și cu clienți externi, cum ar fi SUA.
Cât de flexibilă și adaptabilă vrei să fii?
Cât pot eu de flexibilă și adaptabilă. Mai ales că trăim perioade foarte schimbătoare, în care reorganizarea este un atu.În multinațională îmi aduc foarte bine aminte de procedurile standard pe care le aveam și pe care trebuia să le respectăm. Cred că și acum dacă fac un efort, îmi mai aduc aminte de unele dintre acele reguli. Ei, în prezent am ajuns în postura în care nu mai am proceduri bine stabilite. Inclusiv contractele le semnez cu anumite specificații în funcție de clienți. Pentru că fiecare client gândește diferit, promovarea se face diferit, domeniile de activitate sunt diferite. Și mă uimesc uneori cât de flexibil trebuie să fii și în gândire pentru a putea face promovări de succes.
Dacă în trecut, 8 ani de zile eram într-un cadru procedural, acum sunt cumva la polul opus. În care flexibilitatea este un atu foarte bun pentru cei care vor să înceapă o carieră în acest domeniu.
Dacă ar fii să faci o previziune legată de anul 2024, ce îți va aduce anul acesta bun pentru tine și afacerea ta?
Da, va fi cu siguranță un an mai bun. Pentru că afacerea crește odată cu mine. Crește odată cu informațiile noi pe care le dobândesc, cu experiența de care am parte. Sunt o persoană pozitivă și îmi place să lucrez cu entuziasm și optimism. Ambiția de nu lăsa lucrurile la voia întâmplării mă ajuta în organizare și eficientizare a proceselor.Ce provocări vezi în 2024 pentru mediul de afaceri?
Prima provocare pe anul acesta este că voi avea mai mulți clienți cu care lucrez pe partea de promovare pe B2B și nu B2C. Este ceva provocator pentru mine pentru că se face o altfel de targhetare și gândim lucrurile diferit față de campaniile de promovare obișnuite.Iar a doua provocare este să accept proiecte din afara României. Mi-ar plăcea să lucrez cu clienți din Spania și SUA, de ex.
Care sunt proiectele tale de viitor?
Sunt trei proiecte mari și late pe care aș vrea să le îndeplinesc sau cel puțin să mă apropii de ele în viitor.Și voi fi foarte sinceră mai ales cu cel de ordine financiară. Îmi doresc un portofoliu stabil, cu clienți stabili, astfel încât veniturile în firmă să poată atinge un prag lună de lună.
Îmi doresc să devin Partener Google Premier.
Și îmi doresc să diversific gama de servicii oferite.
Ce cărți citești? Ne recomanzi o carte pe care ai citit-o recent?
Îmi place mai mult să ascult podcast-uri și să mă informez de pe YouTube. Cu atenție mare însă, în a filtra informația cu un discernământ bine înrădăcinat.Dar citesc și cărți, cum ar fi cele care țin de psihologie, de cum funcționează creierul nostru, cărți despre dezvoltare personală.
O carte pe care am citit-o recent este una care se referă la neuroștiință, având în centru un medic neurolog. Se numește În Atelierul de Magie" de James Doty. O altă carte care urmează să o citesc va fi Cei care schimbă jocul - o carte despre antreprenoriatul românesc.