StorySpelling a apărut din dragostea pentru cuvinte și povești. Căutam un spațiu creativ și feminin în care să-mi desfășor ideile, pe scurt, voiam să îmi mut blogul pe un domeniu al lui.
Numele a venit ca un joc de cuvinte între ideea de storytelling, care-mi e foarte aproape de suflet și spell, cu dublu sens – o dată cu sensul de vrajă, sau magie și a doua cu sensul de ortografie, pentru că țin tare mult la scrierea corectă.
Odată cu site-ul au început să apară și diferite proiecte de content writing și astfel am ajuns să presar din magie și peste textele altora, fie că e vorba despre articole, advertoriale, texte pentru site-uri sau postări pentru social media.
Cine ești și în ce crezi?
Sunt un om care crede în oameni, asta foarte pe scurt. Îmi place să cred că toți suntem buni, unici și speciali și să descopăr bunătatea, unicitatea și ceea ce are fiecare special. Dacă reușesc să fac și o poveste din asta, pe care să o scot în lume, sunt cu atât mai fericită.Pornind de aici, cred în puterea comunităților și a faptelor bune, făcute împreună.
Care este super puterea ta?
Tot despre oameni e vorba și la secțiunea de super puteri. Am darul de a conecta oamenii în feluri la care ei poate nu se gândesc să o facă și de a găsi mereu persoana potrivită care poate rezolva o situație, sau poate ajuta, inspira, în funcție de nevoie.Pe scurt, sunt persoana la care ceilalți vin cu replica: "Hai că tu știi pe toată lumea! Nu știi și pe cineva care...?"
Care e afacerea ta și care a fost motivația pentru a o începe?
Afacerea mea constă în prestarea de servicii de content writing și copy writing, atunci când e nevoie, asta așa, foarte oficial spus.Practic, îi ajut pe ceilalți să își pună ideile în cuvinte care să fie relevante și pentru ei înișiși, dar și pentru clienții lor.
Am început pentru că deja scriam pentru alții însă nu într-un mod organizat și oficial ci mai mult intuitiv. Odată ce am făcut o serie de cursuri în zona asta și au început să mi se așeze gândurile din ce în ce mai bine, am ajuns să îi dau și o formă legală și să încep să preiau diferite proiecte și din afara cercului de cunoscuți.
Cui se adresează produsele și serviciile tale?
Teoretic, ele se adresează oricui are nevoie să își pună gândurile pe hârtie într-o manieră structurată și atractivă, adică oricui are nevoie de o poveste.Practic, am lucrat cel mai mult cu femei cu afaceri mici și mijlocii care vor să se concentreze pe creșterea afacerii, fără a avea neapărat grija scrisului, care poate nu le face o deosebită plăcere și le ocupă timp prețios.
Cum îi bucură pe ceilalți afacerea ta?
Bucuria vine în momentul în care reușesc să le cuprind gândurile în povești și au încredere că folosirea content marketingului le poate aduce clienții mai aproape.Ce s-a schimbat în modul tău de gândire de când ești antreprenoare?
Acum un an nu mă puteam gândi cum aș putea câștiga din scris, știam doar că îmi place să scriu și că știu cum să o fac, dar nu mă așteptam să fie nevoie de skill-urile mele.Am învățat să pun mai multă valoare pe timpul și pe munca mea, să înțeleg cum funcționează un business, câtă implicare necesită și mai ales cât timp.
Ce s-a schimbat în modul tău de gândire de când ești mămică antreprenor?
Încă nu sunt mămică, dar tocmai gândul că am această mică afacere și o comunitate de femei antreprenor cu povești frumoase în jur, îmi dă curaj să îmi doresc să am un copil.Care e impactul pe care îl are afacerea ta asupra comunității?
Asta mi-a părut cea mai grea întrebare, pentru că apare impostorul și zice că nu am niciun impact asupra comunității, apoi mi-a venit în minte ideea de inspirație care s-a dus mai departe spre americănescul empowerment.Cred că de aici vine impactul, din faptul că mă gândesc mereu la cum l-ar ajuta pe cititor ceea ce am eu de zis/scris și caut să spun lucrurile astfel încât să rezoneze cu poveștile pe care le scriu.
După ce valori se ghidează afacerea ta?
Comunicarea este una din valorile importante și stă la baza tuturor interacțiunilor cu clienții sau colaboratorii, comunitatea care vine din dragul de oameni și de a-i vedea și aduce împreună, și nu în ultimul rând pasiunea pentru ceea ce facem fiecare.Cum reușești să găsești un echilibru între familie, business și timp pentru tine?
Uneori nu reușesc și trebuie să îmi impun să fac lucruri pentru reveni la echilibru. Asta înseamnă să refuz proiecte sau să renunț la ele atunci când simt că devine prea mult.Cea mai sigură modalitate e cea în care ne planificăm activitățile de familie, astfel încât să nu ne lăsăm furați de peisaj și să uităm să ne mai oprim din treabă.
Ce faci pentru tine? Dă-ne câteva exemple.
Citesc, deși în ultimul timp n-am mai reușit să termin o carte, dorm pentru că am nevoie și mă întâlnesc cu oameni care îmi dau un vibe bun.Cum ți-a schimbat business-ul viața?
M-a responsabilizat mult ideea de a avea un business și de a fi plătită pentru ceea ce scriu. Dacă până să se lege proiectul StorySpelling scriam doar când aveam chef, stare sau inspirație, sau dacă cineva avea musai nevoie de mine, acum scriu zilnic, cu sens și e cel puțin o provocare.Ce impact are activitatea ta asupra familiei și a copiilor?
Ne ajută să ne vedem viitorul un pic altfel decât prinși în clasicul 9 to 5 și să visăm la independență financiară, poate și la ideea de a lucra remote de oriunde și a deveni nomazi, cândva.Cum vezi lumea copiilor noștri?
Mult diferită de lumea noastră pe când eram copii, mai amplă și mai complexă, cu mai multe zone demne de explorat și mai multe șanse de dezvoltare și inovare.Ce facem pentru a-i ajuta să-și găsească calea?
Îi ascultăm, le oferim dragoste și atenție. Cred că e important să apelăm la specialiști atunci când simțim că situația ne depășește și nu reușim să îi susținem, fie că e vorba de un psiholog sau un consilier în carieră.Cred că e nevoie de un echilibru între ideea că pot alege să facă orice își doresc și un pui de fermitate în a îi îndruma să nu renunțe la primul obstacol apărut într-o activitate care le place.
Cum definești fericirea?
Tough one, pentru că fericirea e în toți și în toate. Poate veni din ceașca de cafea pregătită dimineața, din reușita unui proiect sau dintr-un cumul de factori care îți dau sentimentul ăsta de fericire. De noi depinde cât de sus ridicăm standardul când vine vorba de a fi fericiți.Cum te promovezi?
Scriu și interacționez mult. Sunt parte din mai multe comunități unde încerc să mă implic, voluntar, cât de mult pot și de aici vin majoritatea colaborărilor.Am făcut câteva Facebook și Instagram Ads chiar la început, de test și curiozitate mai mult.
Ce piedici ai depășit, ce lecții ai învățat, ce te face sa continui atunci când îți este foarte greu?
Am depășit, cât de cât, capcana lui "Da!" - entuziasmul ăla de început care te face să accepți toate proiectele care vin către tine, fără să analizezi ce capacitate de muncă ai, în condițiile în care e ideal să mai ai și o viață personală și momente de respiro.După câteva luni în care am spus "Da!" la tot și pentru că sunt a people pleaser și nu îi place să refuz, am realizat că nu le pot duce pe toate și am început să deleg către diferiți colaboratori. Tot rețeaua de oameni faini m-a salvat de aici.
În momentele în care simt că totul e în van mă gândesc de ce fac asta, mă gândesc la oamenii care mă întreabă "Azi de ce nu ai scris? Ești ok?" sau cei care îmi spun "Ce m-ai nimerit cu postarea ta! Nu credeam că mai simte cineva ca mine!" și atunci totul se leagă.