Sensestoria este „your trusted skincare curator”. Am observat de câțiva ani un trend în privința brandurilor noi, a producătorilor emergenți – cumpărătorii sunt interesați însă nu au încredere să le încerce și în final merg tot către brandurile pe care le știu și le consumă.
Așa că dându-ne seama că oamenii cumpără încredere în primul rând, am decis să facem selecție de producători, de branduri și de produse pe care să le testăm din toate punctele de vedere – proces de producție, certificări, materii prime, eficiență – și pe urmă să le propunem publicului larg.
Am început cu 2 branduri din Iordania, ce au produse pe bază de nămol sapropelic din Marea Moartă iar acum suntem pe punctul de a aduce câteva branduri recunoscute pentru eficiență din Ucraina și Turcia.
Ești freelancer, solopreneur sau antreprenor?
Sunt soloprenor spre antreprenor. Am început business-ul în concediul de maternitate iar acum, după ce a crescut, începe să se facă simțită nevoia mai multor capete și a mai multor mâini.Ce m-a făcut să am încredere să pornesc un astfel de proiect a fost faptul că am observat în piață trendul despre care vorbeam mai sus cumulat cu faptul că eu însămi știam și povesteam tuturor despre foarte multe branduri pe care nimeni nu le cunoștea de pe piață românească.
Brandurile independente sunt un subiect prea puțin discutat - neavând bugetele de marketing ale unor multinaționale nu ajung să fie cunoscute și e păcat. Multe dintre ele au cercetări științifice foarte riguros fundamentate, ingrediente inovatoare și abordări out of the box ale procesului de îngrijire al tenului.
Cum măsori starea de sănătate a afacerii tale?
Fiind la început monitorizez doar câțiva indicatori financiari - vânzările, cheltuielile și viteza de rotație a stocurilor.Acestea mă ajuta cel mai mult în deciziile pe care le iau - ce produse intra în promoții, ce produse intra în diverse pachete, ce produse sunt potrivite pentru ce lună.
Ce faci pentru sănătatea și prosperitatea afacerii tale?
Monitorizez atent indicatorii financiari și încerc să cresc notorietatea brandului.Pe lângă produsele și brandurile pe care le curatoriem, oferim consultanță în construirea rutinelor de îngrijire a tenului recomandând inclusiv produse care nu se află în portofoliul nostru.
Un serviciu corporate pe care l-am lansat în martie, anul acesta, este cel de workshop-uri pentru îngrijirea tenului. Companiile pot organiza acum workshop-uri în care angajatele afla informații despre ingredientele din produsele pe care vor să le cumpere, rolul acestora, ce înseamnă fiecare claim de pe un ambalaj, cum să facă diferența între o certificare reală și un slogan de marketing.
Obiectivul principal este să fim recunoscuți că locul unde mergi când vrei să fii sigur că rutina ta de skincare înglobează fix produsele de care ai nevoie și să descoperi produse inovatoare, testate în prealabil din toate punctele de vedere, cu eficiență garantată.
Dacă am putea povesti la o cafea despre nașterea și creșterea afacerii tale ce ai vrea să îmi povestești?
Ideea pentru Sensestoria s-a născut în 2009 când am locuit o perioadă în Siria. Eram fascinata de faptul că toate femeile pe care le întâlneam pe stradă aveau un ten perfect indiferent de vârstă. De la 20 la 90 de ani vedeam doar fețe care parcă erau prelucrate în Photoshop.Timid am început să le întreb ce produse cosmetice folosesc și toate îmi răspundeau că sunt cosmetice cu nămol din Marea Moarta produse în Iordania. Am ținut minte și 12 ani mai târziu, în timp ce eram în concediul de maternitate, am decis să pornesc business-ul.
Făcusem cursuri de skincare, de înțelegere a tenului, cumpăram eu însămi produse și branduri independente pe care le întâlneam în călătorii, le testam, discutam cu producătorii chiar dacă doar le nivel de end-consumer, le povesteam tuturor despre ele așa că decizia de a face acest lucru într-un cadru formal a venit natural.
Am pornit totul discutând cu peste 30 de producători de cosmetice din Iordania, am validat de la proces și facilitați de producție, teste de eficiență a ingredientelor, lista de ingrediente, la valori ca sustenabilitatea și rolul femeilor în organizațiile respective. Așa am ajuns să importam La Cure și Albatros.
Acum tocmai ne-am întors de la târgul de beauty de la Istanbul, unde am avut discuții cu alți 50 de producători din toată lumea și ne pregătim să adaugăm în portofoliu alte câteva branduri.
Cât este de sănătoasă din punct de vedere financiar este compania pe care o conduci? Ai urmărit vreodată indicatorii finaciari? Dacă da, care?
Suntem în perioada de investiții - în stocuri, în brand awareness, ceea ce vine cu destul de multe cheltuieli, însă mă bucur să spun că indicatorii pe care îi urmărim ne indică un proces de creștere sănătos.Ne uităm lunar la venituri, cheltuieli și viteza de rotație a stocurilor. Printre alți indicatori pe care îi urmărim este cât de des revine un client după ce a făcut o comanda, și avem un procent de repurchase de 93%.
Cum vezi omul din spatele afacerii? Cum ar trebui sa fie el?
Răbdător și disciplinat. Eu am disciplina, cu răbdarea stau mai prost. Am background de 20 de ani în sales și marketing și sunt motivată de rezultate. Lecția pe care a trebuit să o învăț că antreprenor este că neavând departamente suport la început, rezultatele sunt inclusiv crearea de procese și proceduri care duc afacerea de la un nivel la altul, nu doar vânzările.Practic pe cartea de vizită a unui antreprenor ar fi mai potrivit să scrie "rezolvator de probleme" decât CEO sau Director General. În primele luni, uneori chiar primii ani, activitatea ta este să te ocupi de foarte multe aspecte operaționale, despre care, dacă vii din zona corporate, nici nu știai că exista, pentru că erau departamente întregi care se ocupau de ele.
De asta spun că e nevoie de multa răbdare cu tine însăți și cu ritmul de creștere - să știi să iți setezi obiective realiste ținând cont de întregul tău context, nu doar al business-ului. Ești în concediu de maternitate sau ai un copil mic care te solicita în timpul în care altădată stăteai liniștită și negociai contracte sau concepeai strategii - un astfel de context vine cu alte condiții de care trebuie să ții cont.
Ce îți sugerează ție hashtagul #LunaRoz?
Luna de conștientizare a incidenței cancerului de sân.Mai multă empatie și conștientizare de sine.
Ai fost vreodată bolnavă? Cum ai administrat activitatea firmei atunci?
Sigur că da. Răspunsul cel mai simplu - cu greu. Nu prea te poți concentra, te dor toate și totuși deadline-urile se păstrează, trebuie să faci expedierile, clienților și furnizorilor trebuie să le răspunzi.Faci totul mai încet, iți permiți un alt ritm dar le faci până la urmă.
Ce faci pentru sănătatea ta fizică?
Încerc să fac mai mult sport, să mă culc mai devreme și să îmi schimb alimentația. Am lucrat cu un health coach care mi-a arătat importanța analizelor făcute în anumite momente din lună, nu oricând, m-a ajutat să îmi conștientizez procesul de alimentație și să devin mai conectată la corpul meu - să îi simt nevoile și semnalele atunci când mi le transmite prima oară. Să nu aștept până durerile sau simptomele devin grave.Ce faci pentru sănătatea ta mintală?
Fac journaling. Acum am aflat că i se spune așa. Când am început să fac asta nu aveam o denumire pentru fenomen. Scriu de când aveam 16 ani.În liceu am avut o profesoara de psihologie care ne-a spus un lucru ce a rămas cu mine și acum. Poți opri ruminarea pe anumite gânduri, doar dacă le scoți din cap și le pui pe hârtie. E că și cum ai pescui într-o piscină. Când scoți un pește din apa rămâne mai mult spațiu liber. Exact așa și cu gândurile - după ce le pun pe hârtie dorm mai bine, iau decizii mai bune, am mai multă energie, mă pot conecta mai bine la mine și la cei din jur.
Al doilea lucru - fac Pilates. L-am descoperit în 2010 și de atunci sunt "dependentă". Este momentul de liniște și conectare cu corpul meu care îmi da energie de dimineața până seara.
Ce cărți citești? Poți să ne recomanzi o carte care ți-a schimbat modul de a privi modul în care ai grijă de sănătatea ta?
Multă literatură de business, de cultură antreprenorială și de lifestyle management.Din sfera sănătății, acum citesc Lifespan a lui David Sinclair și Despre somn a lui Matthew Walker. Le recomand pe amândouă.
Intuitiv știm cu toții că somnul este esențial regenerării, dar nu ne gândim niciodată sub ce formă și cate procese au de suferit pe termen scurt și lung, dacă nu avem grijă să avem suficient somn sau unul de calitate.
Pe foarte scurt, un somn bun te face mai deștept 🙂
Te relaxezi în familie sau în afacere?
Mă relaxez cel mai bine în familie, în natură.Îmi iau energie și din familie și din afacere, dar sunt tipuri diferite de energie.
Dacă ai putea să schimbi ceva la tine, ce ai schimba?
Spuneam și mai sus - mi-aș crește nivelul de răbdare. Asta simt că e lecția mea în perioada aceasta.Și aș încerca să îmi dezvolt abilitatea de a dormi 8 ore de somn în 4 🙂
Știm că viața de antreprenoare și cea de familie este plină de suișuri și coborâșuri. Ce sfat ai da unei tinere antreprenor la început de drum?
Cel mai important lucru că antreprenor la început de drum este să iți setezi așteptările corect, în funcție de contextul în care te afli. Să ții cont de familie, de timpul pe care vrei să îl petreci cu copiii și să iți adaptezi indicatorii ținând cont de asta. Să fii conștienta de cât poți lucra în fiecare zi - 4 ore, 6 ore, 8-10 ore și să pornești de aici. Să nu iți setezi obiectivele că pentru un workload de 10-12 ore când tu poți lucra efectiv 6.Rezultatele în antreprenoriat vin din nivelul de energie pe care îl poți investi pe termen lung. E mai important să lucrezi dintr-o energie buna 6 ore pe zi timp de un an, decât 8-10 ore timp de 2 luni. Iar energia creste când reușești să te odihnești, să mănânci sănătos, să iți încarci sufletul când petreci timp cu familia.
Mai multe despre mine
Nu am o afacere adaugată