Îmi place să spun că sunt un scriitor virtual pentru că afacerea mea creează ecou în mediul online pentru brand-uri.
Sunt Content Writer și Social Media Manager – în alte cuvinte, mă ocup de imaginea și comunicarea online a business-urilor.
Ne-ar face plăcere să ne spui câteva cuvinte despre omul din spatele afacerii. Cine ești și de ce ai devenit antreprenoare?
Sunt Mihaela și sunt tare pasionată de scris. Spun asta pentru că, dacă aș avea toți banii din lume, tot aș scrie.Am devenit antreprenoare pentru că mi-am dorit, am avut curajul să încerc și s-a potrivit perfect cu firea mea care iubește libertatea și cu creativitatea, ambiția și dorința mea de învățare - toate îmbinate cu timing-ul potrivit.
Ce s-a schimbat în modul tău de gândire de când ești antreprenoare?
Sunt mai atentă la ceilalți oameni - la ce nevoi au, ce își doresc, ce apreciază la ceilalți sau la un produs/ serviciu, la părerile lor și mai ales la ceea ce le lipsește. Analizez mai mult din punct de vedere atât uman, cât și marketing-wise.Sunt mai curioasă, pun întrebări, apreciez eforturi, cer ajutor și ofer ajutor la rândul meu. Chiar dacă avem vârste diferite și ne ne aflăm în etape diferite de viață/ business, acum mă gândesc că fiecare dintre noi învață de la fiecare.
Anii pandemiei au fost grei pentru afacerea ta? Ce ai învățat din această perioadă?
Anul 2020 nu mi-a afectat atât de tare activitatea pentru că eu lucrez exclusiv online, iar clienții mei sunt din toată țara, așadar și comunicarea cu ei e tot online.Am învățat în schimb că online-ul poate fi un loc și ”periculos” (unde toată lumea își varsă neajunsurile și părerile neavizate) dar și un loc interesant, plin de resurse, cu oameni care se ajută unii pe alții și oferă, nu doar cer.
Contează foarte mult să ai conexiunile potrivite și ca oamenii din rețeaua ta să aibă valori similare cu ale tale. Am ”curățat” destul de mult rețelele sociale în perioada aceasta 🙂
Te-ai gândit să te reinventezi, să schimbi ceva în afacerea ta?
Fiind o perioadă în care pe primul plan a fost educarea și ajutorul reciproc, chiar am schimbat focusul pe comunicarea de tip educativ.Am început să ofer know-how sub formă de articole și video pe diferite nișe, consiliere online pe partea de conținut, tips & tricks și am continuat așa pentru că a rezonat cu publicul meu țintă și cu obiectivul meu de awareness și poziționare ca specialist în domeniu.
Dacă ai putea să presari puțin "praf de zână" peste afacerea ta ce minune ai vrea să produci?
Aș folosi praful de zână ca toată lumea să înțeleagă importanța prezenței în online a business-ului și să ofere mai multă încredere atunci când vine vorba de puterea Social Media și în general a conținutului de valoare.Ca dovadă, odată cu pandemia extrem de multe business-uri au fost nevoie să-și construiască de la 0 o prezență online.
Cum era de așteptat, business-urile ce aveau deja un renume în online au prosperat.
Ce valori te ghidează în afacerea ta?
Creativitatea, comunicarea, adaptabilitatea, libertatea (de exprimare și de implementare), sinceritatea, calitatea și respectul pentru client.Te-au ghidat aceste valori în relația cu clienții sau colaboratorii tăi?
Absolut! Ca specialist, clienții apelează la mine tocmai pentru creativitatea, sinceritatea și know-how-ul meu adaptat fiecărui business.Când e cazul, mă opun unor idei și încurajez altele. Iar majoritatea clienților au încredere și merg pe mâna mea, iar rezultatele apar.
Ce faci pentru dezvoltarea ta personală?
Mi-am extins foarte mult cercul de conexiuni din online - urmăresc mulți oameni pe care îi admir din domeniul meu și nu numai.Ascult podcast-uri și audiobooks pe diferite teme, urmăresc webinarii și training-uri, urmez cursuri online, fac parte din comunități, masterminds, etc.
Pe partea fizică, fac mult sport - alternez sala, antrenament acasă, alergat sau ieșit cu rolele.
Crezi ca e important să te educi mereu? De ce?
Nu e doar important, e obligatoriu! Spre exemplu, domeniul meu (marketing online) este extrem de schimbător - apar zi de zi alte tool-uri, modificări în algoritmi, alte trend-uri, alte platforme sociale și e nevoie să cunosc aceste schimbări.Consider că am avut norocul să-mi descopăr pasiunile devreme și asta mi-a dat mai mult timp să mă educ și să capăt încredere în mine pe plan profesional și mai ales personal. Asta nu înseamnă că voi înceta vreodată să mă educ 🙂
Urmezi cursuri de perfecționare? Online sau offline?
Am terminat studiile în domeniul PR și marketing online, iar de atunci prefer cursurile de perfecționare offline - de obicei le parcurg seara, când am 1-2 ore de liniște și pot fi atentă la subiect.Ce cărți citești? Poți să ne recomanzi o carte care ți-a schimbat modul de a privi afacerile?
O carte care mie mi-a plăcut foarte mult și ce a contribuit la tranziția mea de la angajat la antreprenor a fost ”The Subtile art of not giving a F*uck” a lui Mark Manson.E o carte de dezvoltare personală mai atipică, nu este neapărat de business dar mi-au plăcut mai multe idei exprimate acolo și le-am adaptat pentru contextul meu de atunci.
Mi-a dat acea stare de ”ce-o fi o fi” și mi-am dat demisia de la job-ul part-time pe care îl aveam și de atunci m-am focusat doar pe business-ul meu 🙂
Cum te relaxezi?
Fac sport - fie la sală, fie în aer liber - dar acesta e principalul meu mod de a mă relaxa. Sunt foarte activă pentru că lucrez mereu stând la birou și mă relaxează mișcarea.Am început de curând să colorez și îmi dă o stare de liniște. De asemenea, mă relaxează și să citesc sau să mă uit la un film/ serial interesant.
Ce te amuză și ce te întristrează?
Mă amuză stand-up-ul, îmi place maxim să merg la spectacole sau să urmăresc online. Mă amuză meme-urile contextuale pe care am încercat să le adaptez și eu în comunicarea afacerii mele.În prezent, mă întristează situația actuală a pandemiei și starea de incertitudine spre teamă care ne înconjoară.
Dacă ai putea să schimbi ceva la tine, ce ai schimba?
Nu aș schimba nimic în mod conștient - încă nu sunt cum și unde îmi doresc, dar cred că schimbările de care am nevoie se vor realiza de la sine.În viața mea mereu a existat o serie de acțiuni sau momente care au dus la schimbări majore și cred că așa va fi și de acum încolo.
Important este să fii deschis la schimbare și să o accepți, să o adopți în ritmul tău.
Ai simțit vreodată nevoia să te reinventezi? Dacă da, ce ai făcut pentru a te reinventa?
Consider că încă sunt în acest proces de reinventare. Cât am fost angajată, am făcut câte puțin din fiecare, știam o mare parte din fiecare tool și nu m-am axat pe ceva anume din marele domeniu al marketing-ului online.Reinventarea a venit în momentul în care am ales să fiu Content Writer și Social Media Manager și să mă poziționez ca specialist în domeniu. Acum am trecut de la ”freelancer” la titulatura de ”soloprenor” pe care o îndrăgesc tare mult.
De la începutul anului lucrez la această tranziție și consider că ușor, ușor voi reuși ca atunci când se caută un creator de conținut valoros, numele meu să apară printre recomandări 🙂
Dacă ai putea să faci o vrajă și să îți crești afacerea peste noapte, cum ar suna vraja aceasta?
Abracadabra și o stea,Să crească mare afacerea mea!
Știm că viața de antreprenoare este plină de hopuri. Ce sfat ai da unei tinere antreprenor la început de drum?
Să ai curaj să încerci. Dacă ai o idee, un produs sau un serviciu și îl faci cu drag, restul vei învăța pe parcurs. Și, fără să-ți dai seama, vei deveni din ce în ce mai bună.Nu uita să întrebi și să ceri ajutorul unde ai nevoie - oamenii potriviți sunt dornici să fie de ajutor, trebuie doar să ceri.