Sunt o visătoare care vrea să îmbunătățească, înțelegerea între oameni și vrea să ofere ceea ce m-a ajutat cu adevărat să găsesc soluții.
O metodologie care vizează o comunicare reală eficientă cu ceilalți, cu noi, în interiorul companiilor și între companii.
Lucrăm la și cu comunicarea și schimbarea în sensul cel mai larg al cuvântului. Folosim limbajul pentru a îmbunătăți relațiile, pentru a putea transmite adevărata valoare a unei afaceri dar și pentru a-i oferi proiecția de care are nevoie.
Desigur, pentru a face acest lucru este nevoie de o metodologie pe măsura sarcinii. Din acest motiv, toate sesiunile, cursurile noastre sunt inspirate și proiectate folosind Developmental Behavioral Modeling ® (DBM®) Creat de psihologul scoțian John McWhirter, este cea mai avansată, flexibilă și puternică metodologie de modelare care există.
De ce să te limitezi la a învăța doar o tehnică sau un mod de a face lucrurile când poți merge mult mai departe și poți adăuga creativitate, o mai mare valoare și eficiență la tot ceea ce faci?
Ce visai să te faci când erai mică?
De mică am fost mereu interesată de comunicare. Când eram mică, îmi amintesc mă pasiona să fiu crainic radio. Dar și să fiu împăciuitoare și mereu să ajut să fie armonie. Mediam să nu fie neînțelegeri și supărări în familie. Prima dată când am părăsit țara a fost pentru a învăța germană.Când ai simțit pentru prima dată că prinzi aripi, că ești încurajată, că poți deveni ce vrei tu să devii?
Experiența mea în afara țării a fost întotdeauna o provocare. Am avut de înfruntat o limbă care nu dominam, obiceiuri diferite, oameni diferiți de ceea ce știam. Dar prima dată când am simțit că pot ajunge mai departe a fost în Spania. Tocmai mi-am fost obținut actele de ședere și muncă legală acolo, eram super încântată și mi-am pus un anunț de căutare de muncă într-un ziar local. Nu știu cum se face că m-au trecut într-o altă secțiune și m-au sunat de la companie pentru un interviu de angajare într-un domeniu și abilitați ce nu le aveam.În ciuda faptului că nu eram calificată, am reușit să-i fac să-mi acorde o săptămână să le arăt ce pot face, pentru că eram sigură de marea mea capacitate de învățare și adaptabilitate şi apoi ei puteau decide. Acolo, după câteva săptămâni de învățat lucruri pe care nu le-am văzut niciodată în viața mea, dar ajungând să gestionez toată compania, și să mă ocup de a implementa tot procesul de duce la bun sfârșit un audit și să nu am nici o neconformitate (pentru cei ce au trecut printr-un audit cel puțin în străinătate, știu ce greu este acest lucru sau imposibil) în timp ce mă grăbeam să ajung după amiezile și la cursurile mele de medicină. A fost când am simțit cu adevărat, marea mea capacitate și potențial, de a mă adapta și a învăța lucruri noi, de a avea o capacitate cu o perspectivă amplă a lucrurilor, o gândire rapidă, strategică și profundă, și a putea reuși lucruri care nu le credeam cu putință cu puțin timp în urmă.
Cum ai pornit afacerea? A fost greu? Ai avut momente de ezitare?
Se spune că începuturile sunt momente delicate. Multe lucruri par să fie în aer. Îndoielile, lipsa de timp, responsabilitățile…Uneori mă întrebam, încă o fac uneori și astăzi, de ce o fac? Nu există o cale mai ușoară?
Cred că afacerile sunt ca relațiile. Mereu trebuie să ai grijă de ele cu îngăduință, răbdare, apreciere, iubire, acceptare. Mereu sunt lucruri de făcut pentru a putea continua și a fi bine. Dar ceea ce mă ajută în ultima vreme este să realizez că nu este vorba doar despre afaceri, ci despre modul în care înțelegem ceea ce facem. Și cum ne putem distra în timp ce le facem.
Adevărul este că în multe momente colaboratorii noștri speciali sunt cei care ne ajută cel mai mult. Mai ales ultimul sosit Haru. Un mic pisic pe care l-am găsit abandonat plângând.
Uneori, când sunt în mare grabă gestionând multe lucruri și trecând de la un lucru la altul, de obicei apare și adoarme lângă picioarele mele cu o calmitate și o prezență de pace deosebită. Și în aceste moment îmi amintește cum momentele de odihnă sunt importante.
Dacă afacerea ta ar fi o poveste, cum ar fi aceasta?
Ca povestea atâtor oameni care se ridică iar și iar, indiferent dacă plouă sau ninge.Cum te simți ca antreprenoare în România?
Surprinsă...😊.Care este criteriul pe care îți alegi furnizorii?
O parte a afacerii noastre se concentrează pe a ajuta companiile care ne sunt apropiate. Chiar și în această lume din ce în ce mai interconectată, simțim că relațiile cu cei ce sunt aproape, cu ceea ce este real, este importantă.Pare incredibil, dar de mică am învățat valoarea schimbării și a ajuta oamenii apropiați.
Crezi că poti presăra puțină „magie” în cafea ca să poți merge mai departe în fiecare zi pe drumul antreprenoriatului? Ce înseamnă aceasta „magie” pentru tine?
Ei bine, povestea mea cu cafeaua și magia ei și-ar spune propria poveste. Dar deși poate părea puțin contradictoriu, cafeaua pentru mine are magia unei pauze, a unui zâmbet, a privirilor pisicilor noastre, a unei glume cu partenerul meu.Ce sfat poți să le dai femeilor care doresc să-și deschidă propria afacere?
Să nu uite că dincolo de o afacere este nevoie de acel ceva care să le conecteze cu cine sunt, cu ceea ce prețuiesc, cu ceea ce le definește ca oameni, ca femei, ca ceva important în viața lor.De multe ori găsim antreprenoare și nu numai care se pierd în căutarea unei afaceri, în viteza de zi cu zi și în ceea ce ar trebui să facă și uită de cel mai important lucru, de valorarea lor.
Care sunt proiectele tale de viitor?
Dorim să ajungem și să oferim mai mult partea de consultanță, formare. Dar mai presus de toate a putea ajuta mai mult în procesele complexe de comunicare și schimbare. Simțim cu adevărat că instrumentele pe care le-am dezvoltat de-a lungul călătoriei noastre și datorită Developmental Behavioural Modelling (DBM®-Modelare comportamentală de dezvoltare)pot face diferența ce fac diferența. Mai presus de toate pentru că nu încearcă să ofere soluții, ci să-i facă pe oameni și companii să-și găsească propriile soluții.Caracterizează-te în trei cuvinte. De ce le alegi?
Distractivă, muncitoare și curioasă.Ai devenit ceea ce îți doreai să devii când ai fost mică?
Într-un fel poate. Acea capacitate empatică, de a încerca să ajut în fiecare moment, să mediez înțelegerea între oameni și armonia. Cred că da, comunicare este calea, pentru o mai bună înțelegere. Atât cu noi, cu ceilalți. Cu clienții noștri. Cu cât suntem mai conștienți de cum comunicăm, și ne comunicăm, ce limbaj folosim, de unde suntem poziționați...etc.Sunt multe lucruri în care aș putea intra aici. De prea multe ori găsesc că oamenii suferă fără să fie necesar pentru forma de cum percep lucrurile și mai presus de toate, de cum de multe ori ne focalizăm doar pe ce ne place sau nu. Lăsăm deoparte efectul şi impactul. Cum de multe ori explicăm în cursurile sau conferințele ce oferim pentru a se înțelege mai bine acest lucru. Poate cineva îți spune ceva, ce nu îți place, Dar poate fi, că are un efect de a te face să vezi și altă nouă perspectivă ce te face să iei o decizie diferită și ca impact poate face să îmbunătățească, calitatea vieții tale. Dar dacă atenția îți este doar că nu îți place, este foarte limitativ și lași alte opțiuni poate mult mai utile neobservate.
Ce cărți citești? Ne recomanzi o carte care ți-a schimbat modul de a fi, de a privi lumea afacerilor?
Nassin Taleb - AntifragilMai multe despre mine
Nu am o afacere adaugată