Ai știut de la început cum va funcționa afacerea ta?
Din punctul meu de vedere, strategia de business necesită o adaptare constantă la schimbările care apar în mediul de business. Ceea ce rămâne constant, la mine, indiferent de cum aleg să-mi conturez strategia, sunt valorile și misiunea afacerii.Ai urmat cursuri de antreprenoriat? Dacă nu, ce alte cursuri ai urmat?
Educarea continuă face parte din dezvoltarea mea personală și profesională, de foarte mult timp. Dedic zilnic 90 de minute pentru a învăța lucruri noi sau a lua diferite certificări pe domeniul digital marketing. Perioada pandemiei ai folosit-o pentru a mă promova mai mult și pentru a fi aproape de nevoile antreprenorilor care întâmpină dificultăți pe ariile mele de specializare. Am scris articole despre importanța mentenanței site-urilor, am oferit sfaturi privind o strategie de social media, am lansat un material cu 33 de idei pentru postările din social media (https://www.biancaionel.com/strategie-social-media-33-zile/) și nu în ultimul rând, mi-am continuat proiectul cu interviuri cu antreprenori pentru a susține colegii din diferite arii. (https://www.biancaionel.com/tag/interviu-antreprenori/)Accepți ideile neconvenționale în afaceri? Daca da, ce fel de idei?
În domeniul digital marketing, încurajez orice este neconvențional, pentru că e modul prin care clientul se distinge de concurență și mai apoi felul în care acesta își exprimă autenticitatea.Ideile neconvenționale, apar în general, pe dorința de a implementa un design al site-ului total diferit de cele cu care suntem obișnuiți sau din dorința de a avea o identitate vizuală în culori neon.
Ai simțit în perioada aceasta că trebuie să găsești metode pentru a fi mai productivă?
Da, perioada pandemică a adus cu ea foarte multe cereri pe partea de realizare de site-uri de prezentare, în special, motiv pentru care am avut nevoie să am un program mult mai strict, pe ore, dedicate realizării de site-uri dar și comunicării cu posibili clienți.Ce înseamnă pentru tine a fi productivă?
Pentru mine productivitate presupune un echilibru profesional-personal. Am 8-10 ore pe care le dedic părții profesionale, în care livrez serviciile în timpul stabilit în contract și la calitate maximă.Apoi am 4-6 ore pe care le dedic dezvoltării mele personale și profesionale (cursuri, cărți, timp pentru voluntariat în cadrul JCI Iași, timp pentru hobby-urile care mă susțin profesional - canto, pian și fotografie). Dacă la final de zi, am acest echilibru, pot spune că am avut o zi productivă.
Ce metode folosești pentru a fi productivă?
Urmez sfaturile pe care le-am învățat de la Robin Sharma privind organizarea zilnică, săptămâna și lunară, folosind o agendă. La fiecare început de lună îmi stabilesc obiectivele, pe care le împart pe săptămâni și apoi pe zile. La final de zi îmi analizez ziua ce a trecut, cu ceea ce am făcut bine, cu ceea ce m-a provocat și lecțiile pe care le-am învățat, iar mai apoi îmi fac planul pentru ziua următoare, având în vedere obiectivele săptămânale și lunare. Aleg mereu să am 3 task-uri principale, pe care să le bifez, iar mai apoi mă ocup de celelalte, în cazul în care sunt.Din formulele pe care le aplic în organizare, sunt 20/20/20 și 90/90/1 - ambele preluate de la Robin Sharma.