Numele meu este Anadora Lupo și sunt artist plastic. Am absolvit UAD Cluj Napoca, promoția 2002, secția sculptură, clasa Eugen Gocan.
În atelierul meu, alături de echipa mea, transpunem stări și sentimente în metal, explorăm felul în care se comportă diferite materiale, în încercarea de a aduce la viață colecții unice de obiecte de design pentru casă, birouri, amenajări exterioare, prezentate prin cele două branduri anadoralupo.ro și fieraresti.ro
Ce visai să te faci când erai mică?
Părinții mei m-au dus cu ei la lucru încă de mică. M-am obișnuit cu ipsosul și lutul mamei până să ajung la scoală, iar mirosul de terebentină din atelierul de pictură al tatălui meu și acum îmi evocă amintirea paletei de culori și chiar sunetul pensulei pe pânză . Am vrut să devin medic veterinar pentru că iubeam animalele, dar mi-am dat seama că le pot ajuta și altfel. Așa că, în mod firesc, am ajuns să fiu absolventa de arte plasticeCând ai simțit pentru prima dată că prinzi aripi, că ești încurajată, că poți deveni ce vrei tu să devii?
Trebuie să recunosc că am fost susținută și încurajată mereu în parcursul meu școlar de către părinții mei și îmi amintesc și acum de momentul în care desenele au început "să iasă". Mama mea mereu îmi spunea: după eforturi cantitative, vin salturi calitative.Iar când acest salt s-a produs, l-am privit cu uimire, încântare și speranța că mă aflu pe drumul cel bun. Atunci am început să trag și mai tare, reușind să ajung pe ceea ce se numește autostrada vieții. Apoi am început călătoria.
Cum ai pornit afacerea? A fost greu? Ai avut momente de ezitare?
Cu pași mici, cu lucrări micuțe, din ce în ce mai mari apoi, până am ajuns să confecționam tot ce era necesar în casă din metal. Mă refer la elementele arhitecturale și decorative cum ar fi balustrada, mobila, lămpile, porți, garduri.Mi-am cumpărat prima nicovală în studenție, prima mea menghină o aveam de la bunicul meu, clești de la un bătrân căuaci și am construit forja în pivniță de acasă. De-atunci am mai adunat o câteva.
Dacă afacerea ta ar fi o poveste, cum ar fi aceasta?
Era o poveste a unui explorator ajuns la Polul Nord sau Sud, nu mai știu. Lăsat în urmă de colegi, lupta pentru supraviețuire cu frigul, cu foamea, până la urmă cu brațele cu lupul ce-l pândea, la rându-i flămând. În cele din urmă înfrânge lupul, este găsit și salvat, iar pe nava ce-l ducea din nou spre lumea civilizată, începe să ia în greutate, poate ceva mai mult decât era firesc, spre mirarea marinarilor ce-l salvaseră. În fapt, omul creștea în greutate pentru că făcea provizii de frica mușcăturii foamei ce-o trăise. Eu mă lupt încă cu lupul.Cum te simți ca antreprenoare în România?
Ca într-o cursă cu obstacole, de lungimea unui maratonCare este criteriul pe care îți alegi furnizorii?
Cel mai mult contează cât de specializate sunt serviciile lor. Apoi felul în care răspund la întrebări tehnice legate de produsele lor, disponibilitatea de a înțelege afacerea ta. Furnizorii noștri sunt în totalitate afaceri locale, chiar dacă unele materiale sunt importate.Crezi că poti presăra puțină „magie” în cafea ca să poți merge mai departe în fiecare zi pe drumul antreprenoriatului? Ce înseamnă aceasta „magie” pentru tine?
Cred că dacă cei care pornesc pe calea antreprenoriatului înțeleg încă de la început sensul rolurilor într-o afacere și urmează pașii necesari construirii pe baze solide a acesteia, au șansa de a se bucura de roadele muncii lor, trăind o viață plină de satisfacții și libertăți. E ceva pentru care merită să muncești din plin. Eu mai am încă de lucru.Ce sfat poți să le dai femeilor care doresc să-și deschidă propria afacere?
Aș spune că definirea valorilor brandului este primul pas și este extrem de important. Este aproape că și când ar păși pe o bârnă sportivă. Cu puțin exercițiu își vor păstra ușor echilibrul dar se vor situa la înălțime. Să împărtășească mai mult din problemele pe care le au și chiar dacă încearcă să găsească soluții singure, puterea unei comunități unite în jurul unei idei este semnificativă.Care sunt proiectele tale de viitor?
De curând am înțeles că ceea ce mă ținea în loc era felul în care îmi prezentam activitatea profesională. Așa că am creat aceste două branduri aproape diferite, anadoralupo.ro și fieraresti.ro, dar care au în comun pasiunea pentru metal ca suport al exprimării artistice, experiență în prelucrarea acestuia, căutarea formei, a volumului ideal, doar că realizate în feluri diferite ca funcționalitate și stil.Ambele proiecte se află încă în lucru, dar sunt mandră să vorbesc despre ele, eliberată fiind de presiunea confuziei identitare.
Caracterizează-te în trei cuvinte. De ce le alegi?
Încăpățânată, sensibilă, introvertităAi devenit ceea ce îți doreai să devii când ai fost mică?
Având în vedere că măcar direcția nu mai trebuie să o schimb, ci doar trebuie să-mi îmbunătățesc calitatea călătoriei, nu cred că am devenit încă persoana la care mă gândeam că voi fi când eram mică, dar măcar sunt pe drumul cel bun. Iar dacă stau să mă gândesc, cred că ar trebui să definesc puțin mai clar ce vreau să devin conform dorințelor de acumCe cărți citești? Ne recomanzi o carte care ți-a schimbat modul de a fi, de a privi lumea afacerilor?
"Distruge-ți obiceiurile nocive!" de Dr.Joe Dispenza. O carte surpriză pentru mine, pe care am ales-o din librărie din instinct probabil, sau pentru efectul subliminal al titlului (poate că e totuna).Mitul antreprenorului de Michael Gerber pentru faptul că m-a ajutat să înțeleg de ce rezonez mai bine cu anumite aspecte ale afacerii și să accept diferențele.