Programul de intervenție PoveȘtim are ca obiectiv principal facilitarea prin metaforă, poveste, artă teatrală – a temelor centrale și resurselor practice pentru dezvoltarea armonioasă a participanților. Prin participarea la activitățile PoveȘtim beneficiarii se dezvoltă în plan afectiv,
cognitiv și social.
Activitatea este interactivă și multi-senzorială, utilizând recuzită care se adresează simțurilor și este în analogie cu temele de lucru. Astfel, cei care participă ajung la înțelegerea unor structuri abstracte prin
intermediul concretului și al ludicului.
Învățarea prin experimentare este un principiu
fundamental în desfășurarea activităților.
Atelierele PoveȘtim se adresează copiilor, adolescenților
neurotipici, precum și copiilor și adulților cu cerințe
educaționale speciale (CES) sau cu diferite deficiențe (de vedere, motorii șamd).
PoveȘtim integrează concepte ale pedagogiilor alternative precum cea a Mariei Montessori, promovând activități care dezvoltă abilități necesare în viața de zi cu zi și pe termen lung, contribuind astfel la dezvoltarea autonomiei beneficiarilo