De mici copii am învățat prin joacă să ne bucurăm de diverse aspecte ale vieții. Ne-am jucat, am crescut și am uitat să ne mai bucurăm de beneficiile lui.
Ca adulți putem folosi jocul în diverse activități de educare proprie sau în afaceri.
Cum putem folosi jocul în activitatea noastră de business, am încercat să sumarizez mai jos.
În business jocul a primit termenul de gamificare.
Gamificarea a fost cu noi de ceva timp, dar este atât de versatilă încât se aplică practic tuturor tipurilor de afaceri. Frumusețea jocului este că se poate împrumuta în multe scopuri diferite – este folosită pentru marketing, construirea culturii companiei, gestionarea proiectelor, recrutarea sau chiar îngrijirea sănătății angajaților.
Jocul – să îl înțelegem mai bine
Definiție de bază
Jocul este o activitate de recreere care implică existența unor reguli și a unui scop final recompensator
Scopul utilizării
Distracție, relaxare, timp liber
Cui îi este destinat
Toate grupele de vârstă
Caracteristici
A pierde și a câștiga fac parte din concept
Întrebare cheie
Este distractiv?
Centrat pe
Cum se joacă
Costuri financiare
Poate necesita un buget
Esența noțiunii
Scenariul și regulile sunt cele mai importante
Validare
Bucuria de a juca
Serious game aka joc serios
Definiție de bază
Jocul serios este conceput pentru un scop principal, altul decât divertismentul pur. Adjectivul “serios” se prefigurează, în general, pentru a se referi la jocurile video folosite de industrii precum apărarea, educația, explorarea științifică, îngrijirea sănătății, gestionarea situațiilor de urgență, urbanism, inginerie și politică
Scopul utilizării
Dezvoltare personală
Cui îi este destinat
Categorii clar definite
Caracteristici
Inspirate din industrii militare, explorare științifică
Întrebare cheie
Este captivant?
Centrat pe
Performanță și dezvoltare
Costuri financiare
Necesită un buget
Esența noțiunii
Îndeplinirea obiectivelor este importantă
Validare
Abilități formate
Jocul pentru învățare
Definiție de bază
Jocul pentru învățare este conceput special pentru îndeplinirea obiectivelor de învățare.
Scopul utilizării
Învățare
Cui îi este destinat
Categorii de cursanți pe nivele diferite
Caracteristici
Învățarea unui conținut prin joacă
Întrebare cheie
Este eficient?
Centrat pe
Învățare
Costuri financiare
Poate necesita un buget
Esența noțiunii
Transmiterea cunoștințelor este importantă
Validare
Achiziția de cunoștințe
Învățarea prin joc
Definiție de bază
Jocuri concepute ca parte integrată din procesul de învățare, care țin cont de anumiți parametri ai contextului de predare/învățare
Scopul utilizării
Învățare
Cui îi este destinat
Categorii de cursanți pe nivele diferite
Caracteristici
Jocul este lecția sau face parte din lecție
Întrebare cheie
Este eficient?
Centrat pe
Autoinstruire
Costuri financiare
Poate necesita un buget
Esența noțiunii
Îmbunătățește procesul de învățare
Validare
Achiziția de cunoștințe într-un mod plăcut și rapid
Gamificare
Definiție de bază
Utilizarea unor elemente specifice jocurilor în activităţi care nu sunt considerate în mod tradiţional jocuri, cu scopul de a le spori atractivitatea și interacționalitatea se numește gamificare.
Scopul utilizării
Învățare
Cui îi este destinat
Grupuri țintă, variate, mediului de afaceri
Caracteristici
Se pune accent pe CUM, nu pe CE se învață
Întrebare cheie
Este eficient?
Centrat pe
Îmbunătățirea comportamentului de învățare
Costuri financiare
Poate necesita un buget
Esența noțiunii
Îmbunătățește experiența de învățare
Validare
Îmbunătățirea comportamentului
Gamificare în marketing
Definiție de bază
Activități distractive de marketing în care sunt adăugate elemente de joc prin care companiile motivează consumatorii să participe și să interactioneze cu brandul.
Scopul utilizării
Crearea de experiențe unice și interactive cu consumatorii
Cui îi este destinat
Consumatorilor
Caracteristici
Activități distractive motivaționale
Întrebare cheie
Este captivant?
Centrat pe
Engagement și Loialitate
Costuri financiare
Poate necesita un buget
Esența noțiunii
Atragerea consumatorilor prin promovarea brandului
Validare
Participare și folosire repetată
3 Comentarii
[…] de antreprenoare din #LunaJocului au avut un impact foarte puternic și ne-au arătat că jocul în afaceri este utilizat din ce în ce mai mult ca o metodă alternativă de educare, de legare a relațiilor […]
[…] joaca și învățarea.Astfel a luat naștere Playlearn. Acolo Alex și prietena lui, Gabi, fac gamification pentru companii și creează jocuri de învățare.Pe lângă jocuri și Playlearn, Alex mai este […]
Lasă un comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
[…] În #LunaProductivitatii am discutat despre 5 metode de creștere a productivității și apoi, în #LunaJocului despre joc si aplicabilitatea lui în mediul de afaceri. […]