Transform idei în imagini care vând.
Fiecare linie, fiecare culoare și fiecare detaliu sunt atent gândite pentru a crea o experiență vizuală memorabilă, care va rezona profund cu publicul țintă.
Ne-ar face plăcere să ne spui câteva cuvinte despre omul din spatele afacerii. Cine ești și de ce ai devenit antreprenoare?
Cine ar fi crezut că fetița care își scria visele într-o scrisoare, la doar 10 ani, va ajunge să fie designer grafic și să lucreze pe cont propriu? Încă din copilărie - deși sună a clișeu - chiar am fost atrasă de lumea culorilor și a formelor. Pasiunea mea pentru artă m-a condus către Liceul de Arhitectură Sigismund Toduță din Deva și, mai târziu, către Facultatea de Arte și Design din Timișoara.Încă din timpul studiilor universitare mi-am găsit primele proiecte. Temele pe care le primeam în cadrul facultății au contribuit la construirea portofoliului meu astfel că, la nici o lună după publicarea câtorva lucrări pe o platformă cunoscută, am primit mai multe oferte de colaborare ca web designer. Această experiență practică mi-a accelerat semnificativ procesul de învățare și dezvoltare profesională.
Ce s-a schimbat în modul tău de gândire de când ești antreprenoare?
Încă nu îndrăznesc să mă numesc pe deplin antreprenor. Sunt, mai degrabă, un explorator într-un teritoriu vast. Totuși, a fi antreprenor este ca și cum ai fi un pictor care își creează propria paletă de culori. Fiecare zi este o nouă pânză, iar provocările sunt pensulele care mă ajută să creez ceva frumos și original. Uneori, culorile sunt vibrante și pline de viață, alteori, sunt închise și melancolice. Dar, indiferent de nuanțe, procesul de creație este întotdeauna captivant.Nu mai gândesc ca un angajat. De fapt, nu am gândit niciodată, de aceea nici nu mi-am găsit locul în agențiile în care am lucrat. Programul fix de la 9 la 5 nu mă ajuta absolut deloc în procesul creativ. "Oamenii talentați vor să fie liberi'' - cum spune Orly Lobel în cartea sa.
Într-o lume a angajărilor rigide, sufletul meu a tânjit mereu după infinit. Nu am putut să mă încadrez în tipare prestabilite. Experiența muncii în agenții a fost ca o coajă pe care am trebuit să o sparg pentru a mă elibera. Și în această eliberare am găsit adevărata mea voce.
Anii pandemiei au fost grei pentru afacerea ta? Ce ai învățat din această perioadă?
Cine ar fi crezut că o pandemie globală poate fi atât de benefică pentru un designer grafic? Izolarea mi-a oferit timpul necesar pentru a mă reconecta cu sinele meu interior și pentru a exploata acele zone ale creativității pe care rutina zilnică le-a îngropat adânc. Am învățat că uneori, pentru a gândi în afara cutiei, trebuie să fii închis într-o cutie.Te-ai gândit să te reinventezi, să schimbi ceva în afacerea ta?
Aș vrea să am mai mult timp, să mă pot ocupa de brandingul personal. Însă taskurile sunt din ce în ce mai multe, colaborările și clienții vin și, evident, ei vor avea mereu prioritate. Însă, știu că această neglijență este doar o amânare temporară, pentru că este o datorie pe care o am față de mine însămi sau, de ce nu, față de agenția pe care vreau să o construiesc pe viitor.Ce valori te ghidează în afacerea ta?
Construirea unei relații de încredere cu clienții este o prioritate pentru mine. Mulți dintre ei mi-au devenit prieteni de-a lungul anilor. De asemenea, evit clișeele și caut mereu să adaug o notă personală în fiecare design. Totodată, pentru mine, calitatea nu este doar un obiectiv, ci o promisiune față de clienții mei. Îmi dedic timpul și energia necesare pentru a crea design-uri care să depășească așteptările și să reziste testului timpului.Consider că un bun designer grafic este un bun ascultător. Înainte de a începe orice proiect, îmi iau timpul să înțeleg viziunea clientului și să găsim împreună cele mai bune soluții. Onestitatea și transparența sunt valori fundamentale în relația mea cu colaboratorii/ clienții. Îmi asum responsabilitatea pentru munca mea și comunic deschis orice problemă sau întârziere.
Industria designului este în continuă evoluție, iar eu îmi doresc să fiu la curent cu cele mai noi tendințe și tehnologii. Îmi place să experimentez și să caut soluții creative pentru a rezolva orice problemă au clienții cu care lucrez.
Te-au ghidat aceste valori în relația cu clienții sau colaboratorii tăi?
Cu siguranță, valorile mele au jucat un rol esențial în relațiile cu clienții și colaboratorii. Am refuzat proiecte care nu rezonau cu valorile personale sau cu viziunea mea asupra designului. Am preferat să construiesc relații pe termen lung cu clienți care apreciază autenticitatea și originalitatea. De asemenea, am tratat fiecare client cu respect și am apreciat diversitatea de opinii și perspective.Ce faci pentru dezvoltarea ta personală?
Citesc, chiar nu reușesc să aloc atât de mult timp lecturii pe cât mi-aș dori. De asemenea, mă familiarizez cu cele mai noi instrumente de design, pentru a-mi extinde gama de abilități și pentru a fi la curent cu ultimele tendințe. Mă rog. Urmăresc conferințe și ascult podcasturi. Mă analizez, încerc să îmi descopăr punctele slabe și să le corectez.Crezi ca e important să te educi mereu? De ce?
Educația continuă aste obligatorie, nu opțională. Mintea noastră este un mușchi care, neantrenat, se atrofiază. Fie că ne afundăm în paginile unei cărți sau că explorăm lumea reală, mereu vom avea ceva de învățat. Ar fi ideal să ne mai desprindem de ecranele care ne izolează și să ne reconectăm cu lumea din jur, cu oamenii și cu natura. Doar așa putem cu adevărat să creștem, să ne dezvoltăm și chiar să învățăm lucruri noi: trăind conștient și fiind atenți la detalii.Ce cărți citești? Poți să ne recomanzi o carte care ți-a schimbat modul de a privi afacerile?
Îmi plac foarte, foarte mult cărțile de psihologie, citesc și beletristică, iubesc (toate) romanele părintelui Savatie Baștovoi.În paralel cu alte cărți, am încercat să finalizez ''Jurnalul Fericirii'', dar îl reiau și reiau și parcă devine altă și altă carte.
Recitesc și râd din nou cu ''Trei într-o barcă'', mi-e dor de ''Cireșarii'' dar responsabilitățile adulte mă împing spre alte lecturi.
Cât despre cartea care mi-a schimbat modul de a privi afacerile este, cu siguranță ''Oamenii talentați vor să fie liberi''. Cartea e o lectură obligatorie pentru managerii și antreprenorii care doresc să construiască organizații mai inovatoare și mai eficiente.
Cum te relaxezi?
Îmi place să mă retrag în singurătate și să privesc cum stelele își aprind luminile, creând un spectacol cosmic care mă umple de o liniște profundă. De asemenea, mă relaxează foarte mult serialele de pe Netflix. Atât de mult încât adorm adesea la generic (cel mai mult mi-a luat două săptămâni să reușesc să termin un episod fără să adorm).Ce te amuză și ce te întristrează?
Mă amuză Mr Bean și Johnny Bravo, deopotrivă. Mă întristează suferința din ochii oamenilor bolnavi, războiul, suferința animalelor și faptul că mulți refuză să învețe bunele maniere.Ai simțit vreodată nevoia să te reinventezi? Dacă da, ce ai făcut pentru a te reinventa?
Ce am făcut să mă reinventez? Mi-am dat demisia și am pornit pe cont propriu.Dacă ai putea să faci o vrajă și să îți crești afacerea peste noapte, cum ar suna vraja aceasta?
Cred în puterea muncii, nu în cea a magiei. A construi o afacere solidă necesită efort susținut, dedicare și perseverență. Vrăjile sunt pentru povești, eu prefer să-mi construiesc succesul cu propriile mâini.Știm că viața de antreprenoare este plină de hopuri. Ce sfat ai da unei tinere antreprenor la început de drum?
Viața de antreprenor este într-adevăr o aventură plină de suișuri și coborâșuri. Este un drum pe te împiedici constant de ceva și trebuie să te ridici rapid și să te adaptezi la schimbări.Găsește-ți pasiunea pentru că această pasiune te va motiva în momentele dificile și te va ajuta să depășești obstacolele. De asemenea, nu uita că succesul nu vine peste noapte. Nu există vreo formulă magică pentru așa ceva. Acceptă că vor fi momente dificile și rămâi concentrată pe obiectivele tale pe termen lung.
Schimbă idei, cere sfaturi și construiește relații de colaborare conectându-te cu alte antreprenoare. Alocă timp familiei, nu te concentra exclusiv pe succes. Nu porni o afacere cu gândul la bani, ci la cum poți rezolva problemele potențialilor tăi clienți. Nu porni o afacere fără să ai niște economii deoparte.
Acceptă feedback-ul și opiniile celorlați pentru că doar așa vei putea să evoluezi și să îți îmbunătățești serviciile sau produsele. Nu îți păcăli clienții. Vei avea de pierdut.
Mai multe despre mine
Nu am o afacere adaugată