Creators este o comunitate de antreprenori proaspăt lansată în Cluj-Napoca care își propune să creeze spațiu fizic de întâlnire pentru creatori de business (antreprenori), oameni creativi și creatori de schimbare în comunitate printr-o serie de evenimente lunare de learning&networking pe teme conexe businessului și dezvoltării profesionale.
Cum au fost ultimii ani pentru afacerea ta?
Am pornit comunitatea Creators în noiembrie 2023 și ne-am bucurat de un feedback pozitiv încă de la prima ediție, la a doua ediție reușind deja să strângem 140 de participanți în sală, dintr-un total de 200 de înscriși.Ce ai învățat în pandemie despre tine?
La nivel personal pandemia m-a învățat câtă nevoie avem de conexiune autentică și susținere reciprocă.Te-ai gândit cum va funcționa în 2024 afacerea ta? Vei schimba strategia de business?
În acest moment ne dorim doar să experimentăm și să vedem unde duce acest proiect.Ce obiective ai pentru acest an?
Cel mai mare obiectiv este să facem din Creators un proiect care să se auto-susțină financiar, atât prin ajutorul unor membership-uri proaspăt lansate, cât și prin atragerea unuia sau mai mulți sponsori. Altfel, avem tot felul de idei și aspirații cum ar fi să facem ca tot mai multă lume din Cluj să audă de Creators și să vină la cel puțin un eveniment, să organizăm un eveniment în Chișinău (ca o ediție specială, deoarece colega mea Valentina Ciolan este originară din R. Moldova) și, de ce nu, să facem o "caravană" Creators cu întâlniri în toată țara ca să motivăm pe plan local cat mai mulți creatori sa pornească genul acesta de inițiative pentru ca e nevoie de conexiune pentru creșterea în business.Ai planificat deja tot ce dorești să realizezi cu afacerea ta în acest an?
În mare parte, da, însă în acest moment depindem mult de a găsi fonduri care să ne permită să ne îndeplinim obiectivele întrucât Creators este și va rămâne un eveniment gratuit, cu acces liber pentru oricine dorește să participe, indiferent de mărimea cifrei de afaceri, nr de angajați sau industrie.Accepți ideile neconvenționale în afaceri? Daca da, ce fel de idei?
Cred ca ideile neconvenționale sunt provocări așa ca cer de fiecare dată post-eveniment feedback. De la voluntari până la parteneri, speakeri sau participanți, întrebarea mea e mereu "ce putem face mai bine data viitoare?". Organizarea și moderarea de evenimente e un domeniu nou atât pentru mine, cât și pentru colega mea, așa ca știm ca e loc mult de îmbunătățit, dar doar prin puterea comunității putem accelera acest proces.Ai simțit în perioada aceasta că trebuie să găsești metode pentru a fi mai eficientă?
Da, lucrăm la a crea sisteme, din păcate însă e un proces anevoios pentru ca fiecare dintre persoanele din echipă și voluntari au joburi full-time și/sau alte proiecte, dar încet încet ajungem acolo.Obiectivele pentru anul acesta sunt construite SMART sau SMARTER?
SMARTER. Asa cum ziceam, pentru noi ajustarea pe parcurs e extrem de importantă, suntem însetate să primim feedback și avem toată energia și motivația să îl implementăm pentru ca știm ca un eveniment dedicat comunității are nevoie de evaluarea acestei pentru a deveni un reper relevant și a crește frumos.Care crezi că ar trebui să fie modificările pe care să le aducem în stabilirea obiectivelor de business pentru anul acesta?
La nivel general cred ca fix trecerea de la obiective SMART la obiective SMARTER. Pe planul comunității noastre nu am deja o listă de "to do" completă, pentru ca învățăm de la un eveniment la altul.Cât de flexibilă și adaptabilă vrei să fii?
Suntem foarte flexibile, din motivele expuse mai sus.Ce metode folosești pentru ca angajații tăi să se adapteze acestor obiective?
Crearea unor sisteme, comunicarea lor, întâlniri periodice care să permită să avem implicare și în proces și să preîntâmpinăm eventuale probleme decât să rezolvăm mai târziu. Eu cred mult în "clarify&verify" - clarifică ce au oamenii tăi de făcut și verifică ca au înțeles și/sau ca rezultatul este ce aveai tu în minte.Ce instrumente folosești pentru ca angajații tăi să fie productivi?
Noi nu avem angajați, ci voluntari, momentan nu am găsit niște tool-uri pe care să le consider relevante la nivel de echipă, dar și aici sunt deschisă la a mai explora.Dacă ar fii să faci o previziune legată de anul 2024, ce îți va aduce anul acesta bun pentru tine și afacerea ta?
Recunoaștere și creștere a proiectului. Credem din tot sufletul ca vom ajunge să facem din Creators un proiect de care să afle treptat cat mai mulți antreprenori și freelanceri din Cluj și suntem dispuse să depunem munca necesară pentru asta.Cum te afectează noile modificări fiscale? Ai reușit să te recalibrezi?
Momentan Creators nu are o formă juridică de sine stătătoare, activitatea desfășurându-se prin intermediul SRL-ului meu ce prestează servicii de marketing, mai avem de explorat aici, nu am vrut să grăbim o decizie.Ce provocări vezi în 2024 pentru mediul de afaceri?
Păstrarea motivației noastre ca echipă să continuăm dacă nu vom reuși să ajungem la sustenabilitate financiară cat mai rapid și creșterea proiectului într-un spațiu în care este mult "zgomot" mă refer aici în special la mediul online pe care noi îl folosim pentru a promova evenimentele și comunitatea.Care sunt proiectele tale de viitor?
Un eveniment Creators la Chișinău și, dacă reușim să obținem suportul unor parteneri, un tur Creators în București, Brașov, Timișoara, Iași, Sibiu și Oradea.Ce cărți citești? Ne recomanzi o carte pe care ai citit-o recent?
Pentru mine cartea evergreen la care mă întorc mereu este Essentialism a lui Greg McKeown - e o carte citită în urmă cu 4 ani, când mi-am dat seama ca și de ce vreau să pornesc pe cont propriu și pleacă de la ideea asta de a căuta întotdeauna să faci lucruri esențiale, nu să te menții ocupat doar de dragul de a avea ce să faciMai multe despre mine
Nu am o afacere adaugată