Salut! Noi suntem Mihaela și Costin, doi părinți care și-au schimbat viața la 180 de grade și au renunțat la joburile lor sigure și confortabile pentru antreprenoriat. Avem un vis și o certitudine: că fiecare copil ar trebui să aibă acces la jucării educative de calitate, menite să-l dezvolte armonios, să-l învețe și să-l ajute să descopere lumea prin joc și voie bună.
În 2018 am pornit la drum cu un singur produs, un singur client (fiica noastră Raisa) și un singur gând: că pentru viitorul copilului nostru și pentru viitorul copiilor voștri nu vom accepta niciun compromis. Astăzi, patru ani mai târziu, magazinul online Micostore are peste 25.000 de clienți fideli, prin depozit ne-au trecut câteva sute de mii de jucării, iar zeci de mii de copii au deschis încântați colete cu produsele noastre.
Micul magazin de familie care a ajuns departe
Când ne-am așezat visele și planurile pe hârtie, ne-am dorit ca Micostore să fie un mic magazin de familie, o afacere de care să avem grijă, cu atenție și responsabilitate, în paralel cu viața noastră profesională extrem de activă. Am gândit numele magazinului pornind de la numele noastre, Mihaela și Costin – ”Mi-Co” – și ne doream să fim pentru clienții noștri acel spațiu cald și primitor, atent și grijuliu, în care să găsească produse de calitate, alese responsabil, testate și potrivite pentru vârsta și abilitățile copiilor.
Părinții de copii mici pot muta munții, ne-am dat noi seama, așa că în orele de somn ale Raisei, noaptea târziu și în weekenduri am reușit încet-încet să construim un brand serios, respectabil și căutat, care răspundea nevoilor și întrebărilor părinților din jur. Cu fiecare zi, deveneam tot mai implicați în mica afacere și voiam să investim tot mai mult timp în ea – simțeam că acolo ne stau gândurile, planurile și pasiunea. Simțeam că trebuie să-i oferim mai mult, ca la rândul ei, afacerea să ofere mai mult clienților săi. În 2019 și 2020, pe rând, ne-am dat demisia, am pus punct unor cariere de peste 10 ani în Sales și Fiscalitate, și am făcut din Micostore locul nostru de muncă, focusul nostru profesional, afacerea noastră de familie în care alocăm tot timpul pe care nu îl petrecem alături de Raisa.
Astăzi, în 2022, Micostore reunește peste 8000 de produse, iar până la finalul anului vom avea peste 20.000 de repere, de la papetărie, jucării și până la produse de curățenie.
Primul milion de euro – cum și când l-am făcut?
Dacă ar fi să răspundem pe scurt, ar fi: cu perseverență și în trei ani. O variantă mai lungă și mai detaliată a răspunsului ar fi: cu multă muncă și determinare, multă încredere că visul nostru este și visul celor mai multe familii din România care vor să ofere tot ce este mai bun copiilor lor, cu multă coloană vertebrală și ceva abilitate de a munci cu sârg atunci când copilul doarme.
povestește Mihaela.
Aș vrea să vă pot da niște soluții magice, dar cheia este perseverența, nimic altceva
Am ascultat sfaturile celor din jur, ne-am folosit de informațiile pe care le-am găsit pe Google și de experiența noastră profesională acumulată până la 30 ani, am greșit și am învățat din greșeli. Am muncit mult, cu puține ore dormite. Am avut și perioade grele în care am luat „țeapă” de la alți antreprenori care au promis servicii și nu le-au respectat. Dar am reușit să ne ridicăm, să ne ștergem de praf, să respirăm adânc, să mai gătim ceva pentru cina alături de copilul nostru, iar a doua zi să o luăm de la capăt.
Am reușit să facem vânzări de un milion de euro pentru că am avut un vis și o certitudine: că fiecare copil ar trebui să aibă acces la jucării educative de calitate, menite să-l dezvolte armonios, să-l învețe și să-l ajute să descopere lumea prin joc și voie bună.
Visul nostru este să oferim un viitor mai bun copiilor, o viață mai frumoasă, mai împlinită, în care să se simtă iubiți și fericiți. Joaca de astăzi construiește adulți încrezători – așa că mereu vom promova jocurile educative, timpul de calitate petrecut de părinte alături de copil, orele investite în dezvoltarea acestuia.